۱۳۹۳ بهمن ۱۲, یکشنبه

اقدامات خرابکارانه بخش سایبری سپاه پاسداران در فضای مجازی ادامه دارد

مرکز جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران که عمدتا بعنوان یک نهاد مخرب در عرصه سایبری شناخته می‌شود از ساعاتی پیش ضمن ادعای بازداشت تعدادی از شهروندان ایرانی، به مدیریت تعدادی از صفحات فیسبوکی دست یافته است و تغییراتی در آن اعمال کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران مرکز جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران که معمولا با نام وب سایت خود «گرداب» شناخته می‌شود از حدود ۱۲ ساعت پیش مدیریت تعدادی از صفحات فیسبوکی را در اختیار گرفته و در این زمینه یک اطلاعیه نیز صادر کرده است.

صفحات “سخنان ماندگار از بزرگان تاریخ”، “ “Artistic. Photosو “نقاشی” از جمله این صفحات هستند که عمدتا در زمینه‌های فرهنگی و هنری فعالیت داشته‌اند. علیرغم ادعای این مرکز در خصوص بازداشت تعدادی از مدیران صفحات، تاکنون هیچگونه اطلاعات مشخصی در زمینه سرنوشت این افراد اعلام نشده است. این نهاد امنیتی با نام گذاری این مجموعه اقدامات تحت عنوان “شبکه عنکبوت” مدعی شده است افراد بازداشت‌شده به “ترویج فرهنگ اباحه‌گری، سست کردن و نفی نهاد خانواده، تمسخر اعتقادات و ارزش‌های دینی، ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی و انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان” می‌پرداختند. این مرکز وعده داده است به زودی اعترافات دستگیرشدگان را پخش خواهد نمود.
لازم به یادآوری است مرکز جرائم سازمان یافته وابسته به سپاه پاسداران است که فعالیت آن عمدتا در رابطه با حوادث پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در ایران نمود دارد، عمدتا در پی تبلیغات و بزرگنمایی توان سایبری سپاه پاسداران گا‌ها به خرابکاری و ارایه اطلاعات ناصحیح اقدام می‌کند. جایگاه این نهاد و شیوه فعالیت آن در قانون مشخص نشده است و در کارنامه آن اقدامات غیرقانونی، انتشار اکاذیب، نقض حریم خصوصی، جعل اطلاعات و بسیاری موارد غیرقانونی دیگر دیده می‌شود. بسیاری از زندانیان عقیدتی فعلی و سازمانهای مدنی ایرانی قربانی اقدامات این نهاد برای بزرگنمایی توان سایبری خود و ایجاد رعب و هراس به هدف محدود کردن یا متوقف کردن فعالیت های شهروندان ایرانی در فضای اینترنت شده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر