۱۳۹۳ بهمن ۱۵, چهارشنبه

دادگاه انتظامی کانون وکلا رای به پایان تعلیق مسعود شمس نژاد داد

دادگاه انتظامی کانون وکلا رای به رفع تعلیق پروانه وکالت مسعود شمس‌نژاد وکیل پایه یک دادگستری داد.
طی روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه دادگاه انتظامی کانون وکلای با توجه به اتمام محکومیت کیفری مسعود شمس‌نژاد رای به رفع تعلیق پروانه وکالت این وکیل پایه یک دادگستری داد و وی می‌تواند از این پس به حرفه وکالت ادامه دهد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «دادگاه انتظامى کانون وکلا علیرغم فشارهاى نهادهاى امنیتى مبنى بر ابطال پروانه وکالت شمس‌نژاد، راى به رفع تعلیق وی داده است.»
گفتنی است، پروانه وکالت مسعود شمس‌نژاد از یک سال پیش تعلیق شده بود.
مسعود شمس‌نژاد، وکیل دادگستری، استاد سابق دانشگاه آزاد و پیام نور که وکالت زندانیان سیاسی محکوم به اعدام مانند حبیب الله گلپری‌پور، علی افشاری و رزگار افشاری را به عهده داشت در تاریخ  ۱۹ اردبیهشت ماه ۱۳۹۲ به اتهام عضویت در گروه‌های معارض نظام (احزاب کردی) بازداشت و به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات ارومیه و پس از مدتی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این وکیل در ۲۲ خرداد ماه‌‌ همان سال با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.
مسعود شمس‌نژاد به دو اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق  مصاحبه با رسانه‌های کردی زبان خارج از کشور، انتشار مطالب و اخبار کذب و اتهام عضویت در گروه‌های معارض متهم شد. او در ‌‌نهایت  در تاریخ ۲۸ اردبیهشت ۱۳۹۲ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۴ ماه حبس محکوم شد و برای اتهام عضویت در گروه‌های معارض نظام مورد منع تعقیب قرار گرفت.
این حکم شهریور ماه ۱۳۹۲ در شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی عینا تایید و قطعی شد.
وی روز ۲۷ مهرماه در پی احضاریه‌ای برای اجرای حکم ۴ ماه حبس به دادگاه انقلاب ارومیه احضار شده  و از آنجا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و در ‌‌نهایت صبح روز دوشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۳ بعد از پایان چهار ماه حبس تعزیری خود در زندان مرکزی ارومیه، از این زندان آزاد شد.
این وکیل یکبار در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۰ ثبت نام کرد اما به اتهام هواداری از احزاب کرد رد صلاحیت شد. او بار دیگر در سال ۱۳۹۲ برای انتخابات شورای شهر ارومیه ثبت نامه کرد که دوباره رد صلاحیت شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر