۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

صدور حکم اعدام در ملاء‌عام برای متهمین قتل‌های اخیر جیرفت

رییس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص(اعدام) متهمین قتل‌های خواهران دوقلو و دختر جوان در شهرستان جیرفت در ملاء‌عام و محل وقوع جرم خبر داد.
یدالله موحد گفت: در بهمن ماه سال جاری دو فقره جنایت هولناک در شهرستان جیرفت رخ داد و این جنایت موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شریف این شهرستان شد.
وی ادامه داد: یکی از این دو فقره جنایت مربوط به قتل فجیع دختری دانش آموز به‌نام «زهرا» بود که فقط هفده سال سن داشت و پس از بازگشت از مدرسه در منزل پدری‌اش توسط فردی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.

موحد اظهار کرد: قتل دیگر مربوط به خوهران دوقلو بود که هر دو دانش آموز بوده و یک روز صبح در حالی که مسیر منزل به سمت مدرسه را طی می‌کردند، توسط راننده یک دستگاه وانت پیکان با برنامه ریزی و طراحی قبلی و با سرعت بالا عمداً خودرو را به سمت آنان هدایت و پس از برخورد شدید و صدمات جدی که به آنان وارد شد، هر دو مصدوم شده و جان باختند.
این مقام قضایی استان افزود:در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهمان قتل دستگیر و تحقیقات مقدماتی آغاز و نظریه پزشکی قانونی از جهات مختلف اخذ و تحقیقات از گواهان قضیه و بازسازی صحنه قتل انجام شد.
وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی بازپرس، این دو پرونده سریعا به دادگاه ارسال و شعبه دوم دادگاه کیفری استان بطور فوق العاده و طبق موازین قانونی دادرسی، محاکمات را کمتر از یک ماه انجام و حکم شرعی و قانونی قصاص علنی در محل وقوع جنایت را برای هر دو قاتل صادر کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: با تجدیدنظرخواهی وکلای محکومان به قصاص پرونده به دیوان عالی کشور ارسال گردیده، اما تلاش خواهد شد که در دیوان عالی هم خارج از نوبت و بصورت فوق العاده در خصوص موضوعات رسیدگی و رای صادر شود.
وی ادامه داد: در صورت ابرام حکم و طی مراحل استیذان و درخواست اولیاء دم مقتولین، حکم اجرا خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر