۱۳۹۳ بهمن ۲۴, جمعه

تشکیل دادگاه برای دو فعال کارگری

جمیل محمدی از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح ۱۹ بهمن ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مورد محاکمه قرار گرفت و جعفر عظیم‌زاده فعال کارگری نیز توسط احضاریه به دادگاه فراخوانده شد.
محمدی از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح ۱۹ بهمن ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مورد محاکمه قرار گرفت. در این دادگاه جمیل محمدی به دلیل شرکت در کمپین اعتراضی چهل هزار امضای کارگری و عضویت در اتحادیه آزاد کارگران ایران به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور تفهیم اتهام شد و ضمن رد اتهام وارده بر حق کارگران در دفاع از حقوق انسانیشان تاکید کرد.

جمیل محمدی و جعفر عظیم‌زاده دو تن از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران نیمه شب دهم اردیبهشت ماه سال جاری با یورش مامورین امنیتی به منازلشان بازداشت و به ترتیب مدت ۲۳ و ۴۶ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس شدند. این بازداشت‌ها بدنبال آن صورت گرفت که شورایعالی کار با زیر پا گذاشتن ماده ۴۱ قانون کار در مورد تعیین حداقل مزد و تحمیل مزد چندین برابر زیر خط فقر بر کارگران، مورد اعتراض هماهنگ کنندگان و بخشی از امضا کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران قرار گرفت و آنان با دادن فرصتی به وزارت کار خواهان تجدید نظر در حداقل مزد تعیین شده برای سال ۹۳ شدند اما بدلیل عدم توجه وزارت کار به این اعتراض و اعتراض دو سال قبل این کارگران برای تعیین حداقل مزد بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، آنان طی نامه‌ای به وزیر کار اعلام کردند در اعتراض به این بی‌توجهی‌ها و تحمیل مزد چندین برابر زیر خط فقر بر کارگران در روز ۱۱ اردیبهشت ماه دست به تجمع در محل وزارت کار خواهند زد.
در پی این نامه از سوی هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران، مامورین امنیتی نیمه شب دهم اردیبهشت ماه سالجاری با هجوم به منازل جمیل محمدی و جعفر عظیم‌زاده آنان را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. علاوه بر جمیل محمدی که روز ۱۹ بهمن ماه مورد محاکمه قرار گرفت جعفر عظیم‌زاده نیز طبق احضاریه کتبی با اتهامات واهی اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، اخلال در نظم و آسایش عمومی، بر هم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی روز دهم اسفند ماه سالجاری مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.
جمیل محمدی از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکی از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران و جزو شش نماینده هزار کارگری است که دست به شکایت از مختلسان سه هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تامین اجتماعی زده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر