۱۳۹۳ بهمن ۲۱, سه‌شنبه

واکنش خانواده‌های جانباختگان و آسیب‌دیدگان ۸۸ به سردار سپاه: بر حق پایمال‌شده خود و هموطنان ایستاده‌ایم

در پی ادعای یک سردار سپاه مبنی بر اینکه خانواده جانباختگان و مجروحان سال ۸۸ از «سران فتنه» نمی گذرند، جمعی از خانواده های این جانباختگان و مجروحان با امضای نامه ای اعلام کردند که بر حق پایمال شده خود و هموطنانشان ایستاده اند و خواستار پاسخ به سوال «رای من کجاست»، عدالت برای قربانیان سال ۸۸، آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از رهنورد، موسوی و کروبی هستند.
این خانواده ها با تاکید بر اینکه در این پنج سال هیچ نهاد و قوه ای به وضع آنها رسیدگی نکرده و پاسخگوی جان و مال و سلامتی آنها نبوده است، به ادعای سرداران سپاه مبنی بر قطع نخاع شدن ٨٣٠ نفر یا مجروح شدن آنان اشاره کرده و پرسیده اند: چرا ۸۳۰ نفر در یک انتخابات در ایران باید آسیب ببیند در حالی که مردم و معترضین بی سلاح و بی صدا تنها خواستار حق و رای خودشان بودند!

این نامه به امضای خانواده های کریم بیگی، اعرابی، مختاری، فرج زاده، حسن پور، نجاتی، زارعیان، عبادی، هاشم زاده، تاجمیر، مهاجر، خسروی، خانواده علیرضا صبوری که بر اثر جراحات شدید آن زمان جان باختند رسید، خانواده بهزاد یزدان پناه از مجروحان سال ۸۸ و همچنین خانواده های سعید زینالی بازداشتی مفقودالاثر حوادث تیر ۱۳۷۸ و خانواده افشین اسانلو زندانی فقید رسیده است.
متن کامل این نامه و امضاهای آن عینا در پی می آید:
ما جمعی از خانوادگان کشته شدگان و آسیب دیدگان سال ١٣٨٨ و حوادث قبل و بعد از آن هستیم که تاکنون در هیچ رسانه ای سهمی نداشته و با گذشت بیش از ۵ سال هنوز هیچ نهاد و قوه ای در ایران به وضعیت مان رسیدگی نکرده است.
شاید تعدادمان بنابر افاضات فرمانده اسبق سپاه حتی بیشتر یا کمتر از ٨٣٠ نفر باشد اما هر چه باشد ایرانی هستیم و صاحب حق و آزادی؛ حتی با پذیرش صحت این آمار و ارقام این سوال در ذهن مردم پیش می آید که چرا ۸۳۰ نفر در یک انتخابات در ایران باید آسیب ببیند در حالی که مردم و معترضین بی سلاح و بی صدا تنها خواستار حق و رای خودشان بودند!
اکنون نیز همچنان بر حق پایمال شده خود و هموطنانمان ایستاده ایم و همچنان خواهان رسیدگی عادلانه به وضعیت کشته شدگان و آسیب دیدگان سال ۸۸ هستیم که در این ۵ سال هیچ کس پاسخ جان و مال و سلامتی عزیزانمان را نداده است.
این ها در حالی ست که در کنار “رای من کجاست”، “عدالت برای قربانیان ۸۸”، حال آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و پایان دادن به حصر غیر قانونی بانو رهنورد و اقایان موسوی و کروبی در کنار دیگر درد و رنج های مردم ایران از مطالبات جدی مان است.
امضا کنندگان:
خانواده شهید مصطفی کریم بیگی، خانواده آسیب دیده بهزاد یزدان پناه، خانواده شهید سهراب اعرابی، خانواده شهید محمد مختاری، خانواده شهید شهرام فرج زاده، خانواده شهید علی حسن پور، خانواده شهید احمد نجاتی کارگر، خانواده شهید کرامت الله زارعیان، خانواده شهید میثم عبادی، خانواده شهید علیرضا صبوری، خانواده شهید مسعود هاشم زاده، خانواده شهید امیر ارشد تاجمیر، خانواده شهید بهزاد مهاجر، خانواده شهید مسعود خسروی، خانواده مفقودالاثر سعید زینالی و خانواده زنده یاد اصانلو


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر