۱۳۹۳ بهمن ۱۶, پنجشنبه

تبعید علی احمد سلیمان به زندان تبریز

احمد سلیمان، زندانی سیاسی محکوم به اعدام به زندان مرکزی تبریز تبعید شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی احمد سلیمان زندانی سیاسی محکوم به اعدام که روز  ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، بصورت ناگهانی به مکان نامعلومی منتقل شده بود سرانجام به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
یک منبع مطلع در این باره به هرانا گفت آقای احمد سلیمان صبح سه‌شنبه ۱۵ بهمن سال جاری، برای اجرای حکم قبلی مبنی بر ۵ سال زندان در تبعید، به بند ٩ زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.

این زندانی سیاسی که پیش از این در سالن ۱۲ (سالن زندانیان سیاسی) زندان ارومیه نگهداری می‌شد به قتل دو تن از اعضای سپاه پاسداران طی یک عملیات مسلحانه متهم شده است.
پیش‌تر یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفته بود: «قاضی پرونده تنها به درخواست اطلاعات سپاه ارومیه بدون وجود سندی دال بر شرکت این زندانی در عملیاتی که موجب قتل دو عضو سپاه شده است وی را به اعدام محکوم کرده است
این منبع همچنین گفته بود: «در آخرین باری که این زندانی به اطلاعات ارومیه منتقل شده بود از وی خواسته شد تا عواملی که در قتل دو عضو سپاه شرکت داشته‌اند را معرفی کند در غیر این صورت اتهام قتل ایشان را به پرونده وی نسبت خواهند داد
علی احمد سلیمان در جریان دادگاه از حق اختیار وکیل نیز محروم بوده است و به دلیل تابعیت خارجی هیچ فردی در ایران پرونده وی را دنبال نکرده بود.
وی اواخر بهمن ماه سال ۹۱ به اتهام ارتباط با احمد شهید و رسانه‌های برون مرزی به اتهام تبلیغ علیه نظام از درون زندان به یکسال حبس تعزیری نیز محکوم شده بود.
انتقال ناگهانی این زندانی سیاسی محکوم به اعدام به محلی نامعلوم باعث نگرانی نزدیکان و همبندیان وی شده بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر