۱۳۹۶ مهر ۱۲, چهارشنبه

توطئه ای که «اسانژ» مدارک افشای آن را دارد!

ترجمه: رضا نافعی
«دنا روراباکر»، نماینده کنگره امریکا، در ماه گذشته با ژولیان آسانژ دیدار کرد. آسانژ به ترامپ رئیس جمهور امریکا پیشنهاد کرده است که در برابر دریافت حکم عفو از ریاست جمهوری امریکا مدارکی در اختیار او بگذارد که نشان می دهند اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بسود دونالد ترامپ ساختگی است.

هشدار نماینده کنگره امریکا حاکی از آنست که سازمانهای اطلاعاتی امریکا با ایجاد حصاری گردادگرد ترامپ مانع رسیدن اطلاعات مهم به او هستند.
ژولیان آسانژ، بنیانگذار ویکیلیکس، به دونالد ترامپ پیشنهاد کرده که اگر فرمان عفو از او دریافت دارد در مقابل اسنادی در اختیار او خواهد گذاشت که روسیه را مبری از دخالت در انتخابات امریکا بسود ترامپ خواهد ساخت.
بنظر دنا روراکر، نماینده جمهوریخواه کنگره امریکا، بی خبری ترامپ تصادفی نیست. او به روزنامه » دیلی کالر» گفت:
به اعتقاد من پاسخ پرزیدنت حاکی از آن خواهد بود که سازمانهای اطلاعاتی ما همراه با رهبران حزب دموکرات توطئه ای چیده اند که نمی خواهند این توطئه از پرده بیرون بیفتد.
این نماینده کنگره امریکا نخستین کسی بود که بیش از یک ماه پیش، در سفارت اکوادور در لندن، با ژولیان اسانژ ملاقات کرد. آسانژ که استرالیائی است در این دیدار بار دیگر تاکید کرده بود که نامه های الکترونیکی که سال گذشته از حزب دموکرات به بیرون درز کرد کار هکرها نبوده ، بلکه یکی ازاعضای حزب دموکرات دست به افشاگری زده بود.
رورآکر پس از این دیدار اطمینان داد که روس ها نه در هک کردن نامه ها سهیم بوده اند و نه در انتشار آن ها. تحقیقات پزشکی قانونی امریکا که تحت نظر پیشکسوتان سازمانهای اطلاعاتی امریکا صورت گرفته نیز مؤید این نظراست.
ترامپ بی خبر مانده است
نماینده کنگره امریکا اعلام کرده که قصد دارد در گفت و گوئی حضوری ترامپ را از جزئیات مذاکرات خود با اسانژ آگاه سازد. این گفت و گو تا کنون صورت نگرفته است.
آنگونه که وال استریت ژورنال دو هفته پیش گزارش داد رورا باکر پیشنهاد آسانژ را به اطلاع » جان کلی» رئیس کارمندان کاخ سفید رسانده است، اما او بجای آن که این خبر را باطلاع ترامپ برساند آن را در اختیار سازمان های اطلاعاتی گذاشته است. از قرار معلوم سازمان های اطلاعاتی نیز ضروری ندانسته اند که این خبر را به اطلاع ترامپ برسانند.
روراباکر حدس می زند که اطلاعات تعمدا به آگاهی ترامپ رسانده نمی شود. می گویند » جان کلی» در مورد دستچین اخبار رسانه ای که باید به اطلاع رئیس جمهور رسانده شود، بسیار سختگیر است. اما توضیح روراباکر در این مورد که چرا ترامپ از پیشنهاد آسانژ بکلی بی خبر است این است:
صحبت بر سر همدستی تیم خود ترامپ با رهبران سازمان های اطلاعاتی است که می خواهند مانع از اتخاذ تصمیم توسط رئیس جمهور شوند و نگذارند که او دروغی را که از آغاز سال جاری به خورد مردم امریکا داده شد بر ملا سازد.
نماینده 70 ساله کنگره امریکا می گوید این اتهام که روسیه به جانبداری از ترامپ در انتخابات امریکا دخالت کرده است » یک شیادی تاریخی است» که می خواهد به «ضرب یک کارزار تبلیغاتی وسیع» توطئه مشترک جامعه اطلاعاتی و حزب دموکرات را که هدفش فریب مردم امریکاست در پرده نگه دارد.

https://deutsch.rt.com/nordamerika/58356-historischer-beschiss-abgeordneter-wirft-us-diensten-vor-trump-fakten-vorenthalten/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر