۱۳۹۴ خرداد ۲۳, شنبه

رئیس حزب خلق دموکرات ترکیه: از حزب الله لبنان حمایت می‌کنیم

رئیس حزب خلق دموکرات ترکیه با تمجید از پیروزی‌های حزب الله لبنان تاکید کرد که حزب خلق دمکراتیک ترکیه با وجود فاصله جغرافیایی از حزب الله لبنان و ارتش سوریه حمایت می کند.
صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب خلق دموکرات ترکیه در گفت‌وگو با شبکه المنار، به ملت مبارز و مقاوم لبنان که پیروزهای بزرگی را به ثمر نشانده است، تبریک گفته و تاکید کرد: با وجود فاصله جغرافیایی از مقاومت حمایت می‌کنیم و این فاصله نباید مانع کسانی شود که در برابر حملات امپریالیستی به منطقه به مبارزه برخاسته‌اند.

سیاست های دولت ترکیه به کلی باید تغییر کند
دمیرتاش با تاکید بر نادرست بودن سیاست‌های خارجی ترکیه، گفت: این سیاست ها باید به طور کلی تغییر کند.
وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلایل پیروزی حزب او در انتخابات پارلمانی این بود که توانست تمام گروه‌ها را بدون جدا کردن عوامل مذهبی و نژادی گردهم آورد.
دمیرتاش تصریح کرد: حزب او آماده است از حقوق تمام گروههای مردمی بدون ملاحظه کاری و جانبداری دفاع کند.
با حزب عدات و توسعه ائتلاف نمی‌کنیم
وی افزود: تلاش حزب عدالت و توسعه برای در اختیار گرفتن تمام نهادهای دولتی موجب شد جامعه ترکیه از آن دور شده و فاصله بگیرد و از سیاستمداران ترکیه خواست تا مردم را از موضوع دولت ائتلافی نترسانند؛ زیرا تفاهم در درون جامعه ترکیه وجود دارد.
دمیرتاش تاکید کرد، حزب او با حزب عدالت و توسعه ائتلاف نخواهد کرد اما از ائتلاف دولتی که برای همه ترک ها قابل قبول باشد، حمایت می‌کند.
وی با انتفاد از «سیاست نادرست» احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در قبال تحولات منطقه اظهار داشت این سیاست‌های اشتباه از زمانی که وی وزیر خارجه بود، جریان داشت.
دمیرتاش در توضیح این مطلب افزود: اوغلو در رویای عثمانی به سر می برد.
ترکیه به جای حل بحران سوریه به بخشی از بحران تبدیل شد
وی تصریح کرد: سیاست دولت ترکیه در قبال تمام مسائل منطقه‌ای رویکرد مذهبی داشت و مبتنی بر دفاع از حقوق دیگران نبود و همین موضع موجب وخامت بحران های موجود شد.
دمیرتاش گفت: ترکیه به جای اینکه به حل بحران سوریه کمک کند به بخشی از مشکلات این کشور تبدیل شد و حزب عدالت و توسعه نخواهد توانست سیاست خارجه مورد نظر خود را اتخاذ کند.
انتقاد از اقدامات وحشیانه داعش
دمیرتاش با انتقاد از اقدامات وحشیانه داعش گفت: این اقدامات به دین اسلام هیچ ارتباطی ندارد و این گروه برای ترکیه خطر بزرگی است و تاکید کرد: در رویارویی با داعش از ملت خود دفاع خواهیم کرد و از هیچ کس جز خداوند هراسی نداریم و نبردهای کوبانی و روژا و المحمودیه شاهد ایستادگی در برابر این گروه بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر