۱۳۹۴ تیر ۳۰, سه‌شنبه

استفاده از سلاح شیمیائی توسط داعش و خفقان اوباما، اردوغان و شرکای حقوق بشری

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات مشترک دو سازمان مستقل نشان می دهد که شبه نظامیان گروهک تروریستی داعش از سلاح شیمیایی علیه کردهای گروهان آزادی خلق و مردم غیرنظامی استفاده می کند.
خبرگزاری سی ان ان این خبر را دوشنبه منتشر کرده است. پیشتر وزارت خارجه استرالیا نیز گفته بود که شبه نظامیان داعش از گاز کلر به عنوان سلاح استفاده کرده اند و تکنسین های متخصص را جذب کرده، سعی در ساخت سلاح هسته ای دارد.

محققین دو گروه از بریتانیا متخصصین خود را جهت تحقیق روی دو مورد به استان های الحساک در شمال شرق سوریه و یک مورد در شمال عراق اعزام کردند. در این دو مورد از یک اسلحه ۱۲۰ میلیمتری به مواضع کردها در موصل شلیک شده، اما منفجر نشده است.
سازمان Conflict Armament Research می گوید: «این اولین مورد مستند برای استفاده از سلاح شیمیایی توسط شبه نظامیان علیه کردها و مردم غیرنظامی می باشد».
داعش در شرایطی از این سلاح ها استفاده میکند که ترکیه و غرب بویژه فرانسه همیشه دولت و ارتش سوریه را متهم به استفاده از این نوع سلاح ها کرده بودند و هرگز کوچکترین سند و مدرک قابل اثباتی برای ادعاهایشان نه تنها ارائه نکردند، بلکه حتی عکس آن به اثبات رسید و تحقیقات مستقل رسانه ای و سازمان ملل نشان داد که ترکیه و عربستان و حتی خبرنگاران فرانسوی برای متهم کردن سوریه دست به جعل و توطئه و دروغپردازی اسناد زده بودند.
امروز با اثبات بکار بردن اسلحه شیمیائی علیه مردم سوریه توسط متحدان ترکیه و عربستان، سازمانهای حقوق بشری و اوباما خفقان گرفته و کسی از خط قرمز حرفی به میان نمی آورد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر