۱۳۹۴ مرداد ۲۱, چهارشنبه

واریز ۲۰میلیارد پول تامین اجتماعی به حساب یک روزنامه اقتصادی!

اولین نمایشگاه شرکت ها زیرمجموعه شستا از تاریخ ۱۲ الی ۱۴ مرداد در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزارشد، در حالیکه این نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی کشور دیده نشده بود و محل برگزاری آن نیز برای برگزاری نمایشگاهی در این سطح فاقد شرایط لازم بود.
این نمایشگاه در حالی برگزارشد که مجوعه شستا درگیر تغییر مدیرعامل بود و نه مدیرعامل پیشین و نه مدیرعامل جدید فرصت نظارت بر عملکرد برگزارکننده را داشتند.

از آنجاییکه مدتی است، موج جدید علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را هدف تخریب خود قرارداده تا بتوانند از طریق استعفاء یا استیضاح وی را از کابینه دکتر روحانی جدا کنند، پیش بینی می شد که این نمایشگاه نیز به محلی برای تحقق این هدف تبدیل شود که ظاهرا حضور مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و شستا مانع از تحقق این برنامه شده است.
از نکات قابل توجه در برگزاری این نمایشگاه انتخاب مجری و هدایت درآمد آن به سود یک شرکت خصوصی بود.
در حالی که موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه در زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی به عنوان مجری این نمایشگاه نعرفی شده بود، اما این موسسه در قراردادی مسولیت برگزاری نمایشگاه را به شرکت متعلق به بخش خصوصی واگذار کرد.
اگرچه حرکت به سمت خصوصی دستاورد بزرگی است، اما از آنجاییکه که تامین اجتماعی، شستا و همه آنچه به این مجوعه تعلق دارد، سرمایه بین النسلی جامعه کارگری کشور حسوب می شود، هر اقدامی از سوی این مجموعه باید در مسیر تحقق اهداف تعریف شده برای در مسیر تامین منافع کارگران باشد.
این در حالی است که اگر موسسه آهنگ آتیه برگزارکننده این نمایشگاه بود، درآمد حاصل از برگزاری به حساب این موسسه و در وافع مجموعه تامین اجتماعی واریز می شد، حال آنکه با واگذاری آن به بخش خصوصی و تعیین تکلیف برای شرکت ها جهت واریز مبلغ اجاره غرفه، در عمل این نمایشگاه عایدی برای جامعه کارگری و سازمان تامین اجتماعی که این روزها گرفتار کسر بودجه، مطالبات پرداخت نشده و تعهدات معوق است نشده است.
این در حالی است که تمامی مشارکت کنندگان شرکت های زیرمجوعه شستا بوده و مبلغ قابل توجهی برای حضور در نمایشگاه پرداخته کرده اند که تصمیم اضافه کردن یک حلقه اضافه در مجموعه برگزار کننده در واقع مبلغ قابل توجهی از سرمایه جامعه کارگری به نفع یک یا چند سهامدار شرکت مذکور هدایت کرده است.
بنابراین گزارش مساحت نمایشگاه ۴هزار متر و هزینه هر متر مربع آن ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده بود، که به معنی خروج ۲۰ میلیارد ریال از منابع مالی متعلق به جامعه کارگری از مجموعه تامین اجتماعی است.
نبود این نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی کشور، برگزاری بدون اطلاع رسانی گسترده و همچنین انتخاب محل غیرتخصصی می تواند ادله ای کافی برای عدم بازدهی و اثرگذاری این نمایشگاه باشد.
منبع:اتاق پرس



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر