۱۳۹۴ شهریور ۱۳, جمعه

مهمترین پرونده‌های دریاخواری

پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است پدیده شاندیز در کیش، کمربندی رامسر، تخلف در درگهان قشم و بازار ماهی بندرعباس از مهمترین پرونده‌های دریاخواری هستند.
وی با اشاره به اینکه پدیده ریاخواری در سالیان گذشته افزایش بیشتری داشته و در کنار زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری صدمات زیادی را به محیط زیست کشور وارد کرده است، گفت: از آنجایی که برخی از آنها در دوره‌های گذشته با مجوزهای به ظاهر قانونی آغاز به‌کار کرده ‌اند، مقابله با آنها برای دولت سخت است و اغلب این پروژه‌ها وارد جریان شکایت در دادگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین این تخلفات از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری و سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است، افزود:  مهمترین پرونده‌های دریاخواری که هم اکنون در حال بررسی است، شامل ۴ پرونده می‌شود که جزو بزرگترین تخلفات دریاخواری حال حاضر در کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از این پرونده‌ها مربوط به تخلف در منطقه درگهان قشم است به طوری‌که منطقه آزاد در دوره قبل وارد این منطقه شده و هکتارها زمین در نوار ساحلی در این منطقه را تصاحب کرده‌ است، ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به پدیده شاندیز در کیش است که این شرکت، هکتارها زمین در نوار ساحلی منطقه حفاظت شده این جزیره را در کنار دریا تصاحب کرده و دولت در حال پیگیری این موضوع است.
حناچی به دریاخواری در بازار ماهی بندرعباس و کانالی که در سمت غربی شهر به دریا متصل می‌شود، اشاره کرد و افزود: این پرونده ها از دیگر پرونده‌های دریاخواری در جنوب کشور است به طوری‌که در این بخش هم هکتارها زمین در نوار ساحلی از سوی سازمان‌ها و اشخاص، تصاحب شده است.
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: در شمال کشور هم مهمترین پرونده زمین خواری مربوط کمربندی شهر رامسر است که این پروژه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری دولت قبل را دارد و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دوره گذشته به اجرا رسیده است.
وی افزود: این پروندها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دولت فعلی در حال پیگیری است تا هرچه زودتر از تخریب بیشتر نوار ساحلی جلوگیری شود.برگرفته از مهر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر