۱۳۹۴ آبان ۷, پنجشنبه

حسابهای بانکی ایران در اتریش موضوع دیدار محرمانه رهبری با هاینز فیشر

رهبر ایران معمولا با همه مقام های خارجی که به ایران سفر می کنند ملاقات نمی کند مگر در موارد معدودی که مصلحت بداند و اهمیت آن ، برای وی در حدی باشد که مقام خارجی مورد نظر را به حضور بپذیرد ، پس از توافق هسته ای که مقامات متعددی از کشورهای اروپایی به ایران آمدند ،اتریش کشوری بود که در عالی ترین سطح یعنی رئیس جمهور ترتیب سفر خود به ایران را داد و نیز توانست با رهبری ایران هم ملاقات کند ، گویا حضور در ایران در این سطح و دیدار با رهبری موضوع بسیار مهمی بوده که در این گزارش به آن اشاره شده است.

به گزارش نگام بنا بر اخبار موثق حساب های بانکی ایران در اتریش و دادن اطمینان خاطر به رهبری محور اصلی گفت وگوهای آقای خامنه ای با رئیس جمهور اتریش بوده است .
در سفر اواسط شهریور ماه هاینز فیشر رئیس جمهور اتریش به ایران ، وی با آقای خامنه ای دیدار و گفت وگو می کند که بخشی از این دیدار محرمانه بوده و به گفته منابع مطلع علت اصلی سفر فیشر به ایران همین دیدار و نیز مطالب مهمی که در آن طرح شده ، بوده است.
از آنجاکه اتریش عضو بانک جهانی نیست و در سال ۲۰۱۷ به این مرکز جهانی خواهد پیوست در حال حاضر به مراکز مالی بین المللی پاسخگو نمی باشد ، و هم اکنون مبالغ کلانی از پول های بیت رهبری ، سپاه و نهادهای خاص دیگر در بانک های اتریش نگهداری می شوند.
این مبالغ عمدتا مربوط به در آمد حاصله از فروش نفت و دیگر فعالیت های اقتصادی خاص سپاه و نهادهای زیر مجموعه رهبری اختصاص دارد که هرگز در بودجه عمومی کشور لحاظ نگردیده و به عنوان بودجه سری و خارج از شمول که هیچ گونه نظارتی بر نحوه هزینه شدن آن ها وجود ندارد ، تلقی می گردد.
گویا هزینه های مربوط به گروه هایی نظیر حزب الله ، ارتش سوریه ، شیعیان یمن و بحرین ، سپاه بدر عراق و نیز در گذشته حماس و سایر گروه های جهادی ، بدون آن که به داخل کشور منتقل شود مستقیما به سوی گروه های در حال نبرد مذکور ارسال می گردد.
رئیس جمهور اتریش در سفر به ایران و دیدار با آقای خامنه ای درباره نحوه انتقال این پول ها گفت وگو کرده و اطمینان خاطر داده که بعد از رفع تحریم ها دست اتریش برای ارتباط مالی بیشتر با ایران بازتر شده و می توان به ایران برای رسیدن به اهدافش کمک بیشتری نمود.
با توجه به اینکه عربستان به عنوان رقیب منطقه ای ایران برای برتری بیشتر ، هزینه های هنگفتی در بحرین ، یمن ، عراق و سوریه انجام داده ، لذا ایران نیز در این رقابت منطقه ای لازم می بیند پس از رفع تحریم ها و حل شدن مشکلات ناشی از آن ، برای حفظ و بقای حامیان خود در منطقه مانند رژیم بشار اسد ، حزب الله ، حوثی های یمن و شیعیان بحرین و دیگر گروه های جهادی هم چنان هزینه هایی را متقبل شده تا برتری خود بر عربستان و گروه های شورشی و تکفیری را تثبیت نماید.
هاینز فیشر در این دیدار رهبر ایران را آسوده خاطر نموده که در نحوه نقل و انتقال پول های ایران در بانک های اتریش خواسته های ایران را به طور کامل تأمین کند.
لازم به ذکر است که رئیس جمهور اتریش پیش از سفر به تهران تاکید کرده بود که موضوع حقوق بشر را در سفر خود به ایران مورد توجه قرار خواهد داد اما حال که دلیل اصلی سفر وی به ایران روشن شده مشخص می شود این سخنان صرفا برای منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی سفر و پوششی برای رسیدن به هدف های اصلی بوده که دو طرف بر پنهان ماندن آن تلاش داشته اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر