۱۳۹۴ مهر ۲۹, چهارشنبه

نفوذ عوامل وزارت اطلاعات تحت عنوان پناهجو

مدتی هست  که  عوامل وزارت اطلاعات  تحت عنوان  پناهجو  از ایران خارج شده و به ماموریت خود در  بین پناهجویان  ایرانی مشغول به جاسوسی و یا ترور و ایجاد ترس و وحشت ماموریت خود را انجام میدهند ،یکی از ماموریت های این افراد شناسایی فعالین حقوق بشر در داخل و خارج از کشور میباشد که پس از شناسایی این فعالین تلاش میکنند که با ترور شخصیتی و فیزیکی این فعالین را از صحنه خدمت و فعالیتشان کنار بزنند.

تعدادی از این مأموران ماموریت دارند که با نفوذ در کلیساها و در قالب نو ایمان پس از مدتی شروع به تخریب و ایجاد ترس و وحشت در بین مسیحیان نو ایمان کنند.
در طی سالهای گذشته اعزام این نیروها به خارج از کشور برای جاسوسی و جمع کردن اطلاعات توسط این افراد در بین پناهندگان و ایجاد ترس و وحشت و ترور گواه این امر میباشد.
مدتی هست که تعدادی از این مأموران با نفوذ به کلیسای پنطیکاستی در ترکیه و اروپا و کانادا مشغول ماموریت خود میباشند.
در این رابطه با مسول این کلیسا اسقف رضا دهقانی  و فعال حقوق بشر   صحبتی داشتیم، اسقف دهقانی پانزده سال است که مشغول فعالیتهای حقوق بشرانه خود در امر کمک به پناهجویان و آزادی عقیده در ایران میباشند.
ایشان در این رابطه عنوان کردند  این اولین بار نیست که مأموران اطلاعاتی ایران دست به چنین اقداماتی میزنند ، اما با شناسایی این افراد بطور قانونی از طریق وکلا و پلیس کشور مربوطه این افراد بازداشت و محاکمه خواهند شد.
اسقف دهقانی شما بخاطر فعالیتهای که در طی این سالها داشتید پیشتر هم مورد حمله این نیروهای برون مرزی رژیم ایران قرار گرفتید هم بطور شخصیتی و هم فیزیکی بارها تصمیم به ترور شما داشتند، شما در این زمینه در گذشته چه اقدامی کردید.
همانطور که شما در جریان هستید بطور فیزیکی در کشور ترکیه دو بار قصد  ترور من را داشتند که با چاقو در پی به قتل رساندن اینجانب بودند، خوشبختانه جان سالم به در بردم، اما متأسفانه این افراد موفق به فرار شدند، بعد از این جریان گاهی از طرف همین مامورین ترور شخصیتی شدم، که هم اکنون هم تعدادی از این مامورین مشغول به این کار هستند،که البته در کمال ناباوری این افراد پا را فرا تر گذاشته و اعضای خانواده من در ترکیه را هم مورد تهدید قرار داده اند.
با این حال با وکلای خودم در ترکیه و اروپا و کانادا مشغول تحقیقات و جمع آوری مدارک برای محاکمه این افراد میباشیم.
پناهجویان همواره  باید در زمینه ارتباط خود با افرادی که شناختی از آنان ندارند تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و از تماس با افراد مشکوک و در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی خود به آنان پرهیز کنند و چناچه چنین مسله ای را شاهد بودند به مراجع قضایی مربوطه  یا یکی از فعالین  حقوق بشری شناخته شده  گزارش دهند تا پروسه تحقیق به صورت قانونی دنبال شود.

منبع: صدای مسیحیان ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر