۱۳۹۴ آبان ۲۶, سه‌شنبه

افشای ابعاد جدیدی از روابط بابک زنجانی با سپاه و وزارت اطلاعات

بابک زنجانی در بخشی از دادگاه خود به همکاری با سپاه در ارتباط با واردات دارو و گوشت و مرغ ودرخواست وزارت اطلاعات از وی برای محرمانه ماندن عملیات مالزی خبر داد.
به گزارش نگام، نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی برگزار شد.
بابک زنجانی در طول دولت دهم و پس از تحریم های گسترده اقتصادی علیه ایران از طرف دولت احمدی نژاد مامور شد تا نفت ایران را به صورت غیرقانونی و در واقع با دور زدن تحریم ها به فروش برساند، او این کار را با همکاری نهاد های خاص و غیر دولتی انجام می داد. همین حالا نیز نام بسیاری از اعضای سپاه پاسداران در این پرونده وجود دارد.

در جلسه نهم دادگاه زنجانی بار دیگر عنوان کرد که اقدامات خود را با دستور مستقیم نظام انجام داده است. او گفت: «کسی که کار می‌کند حتماً دچار مشکلات حقوقی هم می‌شود، من هم انسانم و پیامبر خدا نبودم که عاری از هرگونه خطا باشم.
در این جلسه بابک زنجانی در مورد مراودات با بانک مالزی و اظهارات وکیل شرکت نفت مبنی بر گردش کار ۸۶ میلیون دلاری بانک مالزی، گفت: «معاون وزیر اطلاعات نامه‌ای را به صورت مکتوب به آقای م-ش ارسال و از من درخواست کرد مطالب زیر را رعایت کنم. در نامه وزارت اطلاعات اعلام شده بود که شرکت اس‌سی‌تی و بانک مالزی تنها روزنه نظام در این روزهای سخت است و زنجانی نباید هیچ ردی از عملیات خود در مالزی باقی بگذارد»
به گفته آقای زنجانی «این نامه با ایمیل امن» از سوی م-ش به او ارسال شده است.در واقع موضوع دستور نظام به من بوده است.
بسیجی اقتصادی دولت دهم گفت: «در نامه به صراحت اعلام شده بود به دلیل اینکه SCT بنکرز و بانک مالزی تنها روزنه نظام در این روزهای سخت است، بابک زنجانی از عملیات‌های خود در بانک مالزی هیچ مدرکی ثبت نکند، این پیام‌ها از سوی م.ش و از طریق ایمیل به دست من رسید. من از وکیل شرکت نفت تشکر می‌کنم چرا که در زمان قرائت شکایت خود به من کمک بزرگی کرد چون پس از اینکه مجموعه‌های من به دست وزارت نفت رسیده است آنها تمام نامه‌های من را از مجموعه‌ها خارج کردند تا به دست من نرسد اما در جلسه پیش آنها را قرائت کردند»
سپاه به من کشتی داد
زنجانی در این جلسه از دادگاه علنا به ارتباط خود با سپاه اشاره کرد و گفت که در ارتباط با واردات دارو و گوشت و مرغ با سپاه همکاری داشته و از سپاه یک کشتی به مبلغ ۱۰۳ میلیون دلار گرفته است، زنجانی گفت: «اداره خزانه‌داری وزارت نفت به دلیل بدهی سپاه به دنبال من بود و به همین خاطر با آقای (د) به سوئیس سفر کردم، من از سپاه طلبکار بودم و به همین خاطر هم به من حواله داده بودند. زمانی که به سوئیس رفتیم آقای وزیر با (س.ج) تماس گرفت و او هم گفت که بابک زنجانی اینجاست، تلفن را به من داد و من هم چند دقیقه‌ای با وزیر صحبت کردم، پس چرا می‌گویید آقای (الف.و.د) من را به مسئولان نفت معرفی کرده است؟ من در ارتباط با واردات دارو و گوشت و مرغ با سپاه همکاری داشتم و چون در بین حساب و کتاب‌هایمان از سپاه طلبکار بودم که یک کشتی به مبلغ ۱۰۳ میلیون دلار به من دادند»
او افزود: «می‌گویند چطور امکان دارد شیخ حشر ۱۵ میلیارد یورو را در اختیار فرد بگذارد، وقتی کسی کار بزرگی انجام می‌دهد دیگر مانند کسی نیست که برای یک رقم کوچک چک بدهد و مدام حساب‌کشی کند. اعتبار در کارهای بزرگ حرف اول را می‌زند. در مورد آن ۱۵ میلیارد یورو هم نمی‌توانیم بگوییم چرا سند ندارد و درباره‌اش به ماده و قانون اشاره کنیم.»
وکیل شرکت نفت در جایگاهی نیست که برای من کیفر خواست بدهد
به گزارش فارس، بابک زنجانی این جلسه از دفاعیات خود را با حضور در جایگاه و قرائت ترجمه آیه ۲۱ سوره حدید گفت: «در جلسه گذشته وکیل شرکت نفت اظهاراتی را بیان کردند که معلوم نبود شکایت است، لایحه یا کیفرخواست. در واقع ایشان از روی جواب سوال تنظیم کرده و تقلب رو به جلو انجام داده بود. اگر ایشان به جای دفاع، کیفرخواست ارائه داده است باید بگویم که در جایگاهی نیست که برای من کیفرخواست بدهد و در مورد زندگی شخصی و رفتار اجتماعی من صحبت کند، اگر هم لایحه دفاعیه تنظیم کرده که وای به حال موکل ایشان چون با این ترفند آمد ابرویی بردارد، چشمی را هم کور کرد. من اظهارات جلسه گذشته وکیل شرکت HK اعتراف‌نامه و معجزه الهی در این روزهای سخت می‌دانم.»
زنجانی تصریح کرد: «ایشان شروع به آغاز مطالبی با آیه و حدیث کرد و من را با دزدها مقایسه کرد که هماهنگی‌های لازم بوجود آمده تا از او به خاطر هتک حرمت شکایت کنم.» متهم نفتی با بیان اینکه وکیل شرکت نفت گفته من چندین شناسنامه داشتم و سابقه خرید چک مسروقه و جعل هم داشته‌ام، گفت: «ایشان باید به کتاب قانون مراجعه کنند چرا که وقتی پرونده‌ای مختومه می‌شود دوباره به آن باز نمی‌گردند و اگر دادستان از آن صحبت می‌کند به دلیل شناخت بیشتر برای قاضی است. اگر شما خیلی علاقه دارید بدانید چرا چند شناسنامه و اسم داشتم، پرونده مختومه را باز کرده و مطالعه کنید آنوقت من هم پرونده کرسنت، بانک آسیا، جهاد سازندگی و فروش نفت به هند را باز می‌کنم آنوقت ببینیم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کردن جرم است یا داشتن چند شناسنامه؟»
وزرای احمدی نژاد زنجانی را تایید کردند
جالب اینجاست که در این جلسه دادگاه هنگامی که صلواتی از وکیل بانک مسکن خواست تا با حضور در جایگاه، شکایت خود را قرائت کند. وکیل بانک در سخنان خود به حمایت وزرای محمود احمدی نژاد از زنجانی اشاره کرد. جواد احمدی‌پور درباره موضوع ۶۷ میلیارد تومان مورد ادعای زنجانی که به مسئولان بانک مسکن قرض داده گفت: «یک هفته پس از واریز پول خود را مطالبه کرده که مسئولان بانک‌مسکن هم گفته‌اند به جای پول به او ملک می‌دهند که به نامش سند نخورده است. متهم هم گفته هر طور شده پولش را مطالبه می‌کند و اگر موفق نشود، میز و صندلی‌های بانک را به حراج می‌گذارد»
او گفت: «باید بگویم شرکتی با مدیریت آقای (الف.ر) تسهیلاتی را از بانک مسکن گرفته بود که معوق شده بود، از آنجایی که در قبال این تسهیلات وثائق ارزشمندی نزد بانک داشت، زنجانی با (الف.ر) و مدیران بانک توافق می‌کند که کل معوقات این تسهیلات را بپردازد و در مقابل کل وثائق در رهن بانک، به ایشان داده شود.» او با اشاره به ادعای زنجانی مبنی برمحکومیت بانک‌مسکن گفت: «مشخص شده اظهارات ایشان کذب‌ محض بوده و ادعایی واهی بیش نیست و چون صحبت‌های ایشان موجبات تشویش اذهان را فراهم کرده و از مصادیق نشر اکاذیب است در اولین فرصت از او به اتهام نشر اکاذیب شکایت می‌کنم تا بداند این‌گونه اظهارات برایش مالیات کیفری سنگینی دارد که باید پرداخت کند. در حالی که بابک زنجانی بیش از ۹۲ میلیون کارت اعتباری به بانک مسکن فروخته و پولش را دریافت کرده بود در موارد متعددی حواله‌های ارزی به حساب ذی‌نفعان واریز نمی‌‌شد و چون سیستم هم به شکلی طراحی شده که حواله‌ها به اسم زنجانی واریز شود وی هر وقت که دلش می‌خواست حواله‌ها را جابجا می‌کرد. با توجه به اینکه سه وزیر وقت و رئیس بانک مرکزی به شکلی بانک اف‌آی‌آی بی را تأیید کرده بودند و بانک مسکن را ۶۰ درصد سهام بانک را خریده بود اعتماد مدیران بانک جلب ش»
ارتباطات گسترده زنجانی و مرتضوی دادستان مورد وثوق نظام
در این جلسه دادگاه فرزاد ملکی، نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشت و شکایات این سازمان را خواند و گفت: «حسب اسناد تفاهم نامه‌ای بین شرکت هلدینگ سورینت قشم به نمایندگی بابک زنجانی و (ح.ف.ه) و سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگی سعید مرتضوی با موضوعیت خرید تعدادی از شرکت های این سازمان منعقد می شود که جمعا ۱۳۸ شرکت مورد تفاهم تأمین‌اجتماعی و بابک زنجانی بود. ارزش این تفاهم نامه ۴ میلیارد یورو و با معادل ین ژاپن انجام شده، در تفاهم‌نامه ذکرشده، مسئولیت وجه برعهده خریدارخواهد بود و چنانچه در اثر تحریم قبل از واریز مشکلی به‌وجود بیاید رفع و حل آن به عهده شرکت هلدینگ است. سازمان تامین‌اجتماعی نیز متعهد شد پس از دریافت وجه در حساب معرفی شده یک فقره چک معادل مبلغ دریافتی به شرکت هلدینگ سورینت به عنوان ضمانت ارائه کند و سورینت نیز متعهد می شود مبلغ مذکور را واریز و در نامه ای رسمی به سازمان تامین اجتماعی اعلام کند.» به گفته او، نرخ رسمی ارز معاملات براساس قطعی شدن معامله و یورو براساس نرخ صرافی روز تعیین می شود.
نامه های دستنویس و بدون تاریخ مرتضوی
ملکی گفت: «سعید مرتضوی در نامه‌ای دست‌نویس و بدون شماره و تاریخ، خواستار افتتاح حساب ارزی از بانک مسکن می‌شود که این حساب قرض‌الحسنه ارزی نزد اداره کل عملیات ارزی بانک مسکن گشایش می‌یابد»
نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی به دست نویس زنجانی اشاره کرد و افزود: «رئیس هیات مدیره هلدینگ سورینت نیز در نامه‌ای دست‌نویس و بدون تاریخ و شماره از مرتضوی تقاضا می کند به لحاظ سهولت در مراحل معامله، طی پنج فقره چک صادر کند و در همین راستا سعید مرتضوی در ساعات پایانی همان روز (۱۱/۱۰/۹۱) چکی به مبلغ ۴۴۴ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۴۵۴ هزارو ۵۰۰ ین ژاپن معادل نرخ روز صرافی در وجه سورینت قشم صادر می کند.»
او خاطرنشان کرد: «بیش از دومیلیارد ین ژاپن اضافه بر مبلغی است که در وجه شرکت هلدینگ سورینت صادر شده و دو تخلف در این زمینه مشاهده می‌شود. در حقیقت مبلغ ۴۴۲ میلیارد ین ژاپن بود که ۴۴۴ میلیارد چک صادر شده و اختلافی پیش آمد؛ که این اختلاف در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت درحال رسیدگی است»
نماینده حقوقی تامین اجتماعی اضافه کرد: «حدود ۱۳هزار میلیارد ریال در محاسبه تبدیل ین به ریال اختلاف وجود داشته است. مرتضوی به موجب نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بانک مسکن اعلام می کند مبلغ مورد اشاره در تفاهم نامه به بانک مرکزی واریز شود و درنهایت مدیر کل بین‌الملل بانک مسکن عنوان می کند وجه مورد نظر قابلیت تبدیل بین المللی ندارد. متعاقب این امر، مدیریت امور بین‌الملل بانک مسکن در تاریخ ۱۳/۱۰/۹۱ برخلاف مطالب مندرج در نامه قبلی که اعلام کرده بود وجه به حساب ارزی قرض الحسنه تامین اجتماعی نزد بانک مسکن واریز شده، مبهم و مجمل اعلام می دارد با توجه به اینکه بانک اف آی آی بی در تحریم قرارگرفته است وجه مورد نظر قابلیت انتقال ندارد. بانک مسکن مجددا در نامه ای در ماه ۱۲ سال ۹۱ اعلام می کند با توجه به عدم هماهنگی ها در واریز وجه تاکید می‌گردد وجه مورد نظر قابلیت انتقال ارزی را نداشته و نمی تواند جزو منابع تلقی شود»
ملکی در مورد نامه مرتضوی به بانک مسکن گفت: «مرتضوی در نامه اسفندماه سال ۹۱ از مدیرعامل بانک مسکن تقاضا می کند تا این مبلغ به حساب بانک مرکزی و در نزد بانک توکیو ژاپن واریز شود که در پاسخ این نامه اعلام می شود این وجه حواله قابلیت انتقال بین المللی را نداشته و وجه مذکور از نظر این مدیریت ابطال شده است»
ملکی گفت که مرتضوی در نامه‌ای از بابک زنجانی می‌خواهد پنج فقره چک را ظرف ۱۰ روز از وصول نامه مسترد کند که زنجانی نیز اعلام می کند چهار فقره چک دریافتی، امانی نبوده و در مقام رد دیون خود به شرکت نفت تحویل داده است. ملکی در مورد جرائم صورت گرفته از سوی بابک زنجانی گفت: «کلاهبرداری و خیانت در امانت بخشی از جرائمی است که بابک زنجانی نسبت به سازمان تأمین اجتماعی انجام داده است.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر