۱۳۹۴ آبان ۱۰, یکشنبه

جنایت تازه تندرو های اسلامی در بنگلادش

افراد ناشناس یک ناشر منتقد اسلام را در بنگلادش به قتل رساندند و سه منتقد دیگر را به شدت مجروح کردند. شماری از نویسندگان، دانشجویان و اساتید دانشگاه داکار در اعتراض به ناتوانی دولت برای توقف قتل‌های زنجیره‌ای تجمع کردند.
به گزارش دویچه وله به نقل از خبرگزاری فرانسه یک روز پس از حملات خشونت‌بار اسلامگرایان تندور به چهار منتقد اسلام در داکار پایتخت بنگلادش شماری از فعالان فرهنگی، نویسندگان، دانشجویان و استاتید دانشگاه داکار در این دانشگاه تجمع کردند.

آنها در تجمع روز یکشنبه (اول نوامبر/ دهم آبان) دولت بنگلادش را متهم کردند که توانایی توقف خشو‌نت‌های رو به افزایش اسلام‌گرایان تندور و پایان دادن به قتل‌های زنجیره‌ای منتقدان اسلام را ندارد.
یک روز پیشتر، فیصل عارفین دیپان، ناشر و سردبیر یک سایت منتقد اسلام در داکا پایتخت بنگلادش با ضربات چاقوی افراد ناشناس به قتل رسید. به نقل از پلیس بنگلادش، دیپان شنبه (۳۱ اکتبر/ ۹ آبان) در دفتر کار خود هدف حمله قرار گرفته و با ضربات وحشیانه سلاحی برنده به قتل رسیده است.
این ناشر کتاب‌های آویجیت روی، وبلاگ‌نویس خداناباور بنگلادشی را منتشر کرده بود. آویجیت روی فوریه سال گذشته با ضربات ساطور اسلامگریان تندور به قتل رسید. روی که پاسپورت آمریکایی داشت در حضور همسرش در محوطه دانشگاه داکا هدف حمله قرار گرفت.
از آن زمان تا کنون چند وبلا‌گ‌نویس خداناباور دیگر نیز در بنگلادش به قتل رسیده‌اند. در این کشور که اکثر جمعیت آن مسلمان هستند هراس از قدرت گرفتن گروه‌های تندوری اسلامگرا بیشتر شده است. پلیس بنگلادش احتمال می‌دهد گروه "انصارالله بنگال" که فعالیتش ممنوع است در قتل دیپان دست داشته باشد.
دستکم ۱۵ نفر از اعضای این گروه در ماه اوت پس از قتل نیلوی چاترجی، یک وبلاگ‌نویس منتقد اسلام بازداشت شدند.
سلاخی سه منتقد دیگر در حمله‌ی جداگانه
پیش از حمله به دیپان، سه فرد ناشناس به دفتر یک نشریه دیگر در داکا حمله کرده بودند. به گزارش پلیس هدف این مهاجمان یک ناشر به نام احمدور رشید توتول، یک وبلاگ‌نویس به نام رانادیپام باسو و یک نویسنده و شاعر به نام طارق رحیم بودند. هر سه این افراد از منتقدان اسلام هستند.
رشید توتول نیز کتاب‌های آویجیت روی را منتشر کرده است و طارق رحیم به عنوان شاعری خداناباور شناخته ‌می‌شود.
به گزارش پلیس بنگلادش جراحات دستکم یکی از این افراد شدید است و او با مرگ دست‌و پنجه نرم می‌کند.
مهاجمان پس از حمله به دفتر این نشریه درب آن از بیرون قفل کرده و گریخته بودند.
اما رانادیپام باسو وبلاگ‌نویسی که در جریان این حمله مجروح شده بود پس از خروج مهاجمان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "به ما حمله کردند به من، توتو و طارق"
زمانی که مأموران موفق شدند قفل دفتر نشریه را بشکنند و وارد دفتر شوند سه قربانی این حادثه را غرق در خون پیدا کردند. مجروحان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.
اسلامگراین تندرو خواستار اعدام وبلاگ‌نویس‌های منتقد اسلام هستند و آنها را به "کفرگویی" متهم می‌کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر