۱۳۹۴ آبان ۱۴, پنجشنبه

چرا مصباح یزدی در مورد آقای خامنه‌ای تغییر موضع داد؟

به دلیل مواضع محمدتقی مصباح یزدی در حمایت شائبه برانگیز از علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، نگام متن یادداشت کوتاه عطاءالله مهاجرانی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات را که در وب‌سایت جرس منتشر شده بود را، بازنشر می‌کند.
عطاءالله مهاجرانی در خصوص رهبری آقای خامنه‌ای می‌نویسد:

در روزی که از رادیو اعلام شد، آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده است، در همان‌ روز جلسه‌ای در محضر آیت الله مصباح در دفتر ایشان در پژوهشگاه در قم برگزار شده بود. یکی از شاگردان ایشان، آقای نواب از آقای مصباح می‌خواهند که درباره‌ی رهبری آیه‌الله خامنه‌ای سخنی بگویند. ایشان سکوت می‌کنند. آقای نواب درخواست‌شان را تکرار می‌کنند. آقای مصباح می فرمایند: من چه بگویم درباره‌ی کسی که نمی تواند یک صفحه‌ی رسایل بدون اعراب را از رو بخواند.
مدتی بعد… جلسه‌ای در دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار می‌شود. آیت‌الله مصباح یزدی هم حضور داشته‌اند، آیت الله امینی نایب رییس خبرگان و مسئول دبیرخانه اظهار می‌دارند: از برخی کشورهای اسکاندیناوی پرسش‌هایی از سوی شیعیان ساکن در آن کشورها مطرح شده است. به دلیل تفاوت بسیار لغزنده شب و روز و یا این‌که گاه مدت‌ها شب ادامه دارد! پرسیده‌اند تکلیف نماز و روزه شان چه می شود. به نظر من می شود تمامی این مسایل گردآوری شود، نظریه مراجع مختلف فراهم شود، جزوه‌ای تهیه کنیم. مثل رساله‌های محشای سابق و در اختیارشان بگذاریم.
آیت‌الله مصباح می‌فرمایند: من از تعبیر شما تعجب می‌کنم. ما باید نظر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای را برای آن‌ها ارسال کنیم!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر