۱۳۹۴ دی ۷, دوشنبه

نجات اقتصاد آمریکا توسط داعش !

یک نهاد تحقیقاتی وابسته به کنگره آمریکا اعلام کرد که با وجود رکود بازار جهانی تسلیحات ، فروش خارجی سلاح های آمریکایی سی و پنج درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است !
بر اساس این گزارش جنگ داخلی در سوریه و جنگ داعش با دولت مرکزی عراق و حملات مستمر هوایی عربستان به یمن عامل اصلی رشد فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای خاورمیانه و عمدتا عربستان سعودی ، قطر ، امارات متحده ، بحرین و کویت بوده است ؛ بطوری که ایالات متحده در سال گذشته فقط به سه کشور عربستان ، قطر و امارات بیش از سی و هشت میلیارد دلار اسلحه فروخته است ! ( این میزان فروش ده میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته می باشد) .

با رونق فروش تسلیحات آمریکایی آمار بیکاری در این کشور نیز به کمترین میزان در پانزده سال گذشته رسیده است .
روزنامه های اسرائیلی می نویسند ایالات متحده به اسرائیل اطمینان داده است که فروش این تسلیحات به کشورهای عربی خطری برای اسرائیل محسوب نمی شوند زیرا عربستان ، قطر و امارات فاقد نیروی انسانی متخصص برای به کارگیری این تسلیحات پیشرفته هستند !
کارشناسان زبده تسلیحاتی پیش بینی می کنند با توجه به سودآوری کلان جنگ های نیابتی در خاورمیانه بحران منطقه برای سال های متمادی ادامه یابد زیرا صاحبان کنسرن های عظیم تسلیحاتی به هیچ وجه خواهان نابودی داعش نیستند !
علاوه بر ایالات متحده آمریکا ، کشورهای آلمان ، انگلستان و فرانسه هم از کیک داعش سهم خود را برداشته و در سال گذشته قراردادهای بزرگ فروش اسلحه با عربستان ، قطر و امارات امضاء کرده اند !
به گزارش سایت خبری روزنامه یدیوت آهارانوت علاوه بر کشورهای مزبور یک شرکت ترکیه ای متعلق به فرزندان رجب اردوغان ( دیکتاتور ترکیه ) که مقر آن در خیابان جهانگیر استانبول است واسطه فروش سلاح های آمریکایی به داعش و انتقال آنها از ترکیه به مناطق تحت اشغال داعش است . این سلاح ها توسط هواپیماهای نظامی آمریکا به پایگاه اینجرلیک منتقل و از آنجا توسط نظامیان ترکیه ای عضو باند فاسد فرزندان اردوغان به مناطق اشغالی سوریه و عراق منتقل می شوند . هزینه این خریدهای تسلیحاتی را عربستان و قطر بطور مشترک می پردازند .
کاهش بهای نفت و افزایش فروش تسلیحات موجب رونق اقتصادی جهان غرب شده است و این دستآورد اقتصادی مرهون جنگ داعش با سوریه و عراق می باشد !
یدیوت آهارانوت می نویسد : داعش برای آمریکا و اروپا رونق اقتصادی و برای اسرائیل امنیت بیشتر فراهم آورده است ، زیرا دو دشمن اسرائیل یعنی عراق و سوریه نابود شده و تا دهه ها نخواهند توانست خطری برای اسرائیل محسوب شوند ، و همچنین موجب نزدیکی استراتژیک ترکیه و عربستان و قطر و امارات با اسرائیل شده است . در واقع اکنون عربستان و قطر و امارات متحدان اصلی ما در خاورمیانه می باشند !

برگرفته از صفحه فیسبوک https://www.facebook.com/Iskandar.deldam

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر