۱۳۹۴ آذر ۱۱, چهارشنبه

ماجرای صندوق های صدقات

اینو بخونین خودتون تصمیم بگیرین که بازم پول بریزین یا نریزین .بذارید اینجوری شروع کنم :تا حالا فکر کردید که چند تا صندوق صدقات توی شهرتون وجود داره ؟یا ، تا حالا فکر کردید چقدر پول تو این صندوق ها جمع میشه ؟یا ، سر نوشت این پول ها چی میشه ؟و حساب و کتاب این پول ها با کیه ؟خوب بذارید یه مدل سازی انجام بدم که این مطلب کاملا ملموس بشه و واسه همه جا بیفته :من تهران رو مثال می زنم !

فرض کنید توی تهران ۲۰۰٫۰۰۰ (دویست هزار) عدد صندوق صدقات وجود داشته باشه ! و هر روز ۵۰ (پنجاه) نفر ، فقط مبلغ ۱۰۰ تومان ناقابل رو در هر صندوق صدقات بیاندازند !!! اونوقت حسابش میشه :
۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰= ۲۰۰۰۰۰×۵۰×۱۰۰
یک میلیارد تومان!
تازه این رقم برای یک روز و با فرض هایی که گفته شده بود !حالا این عدد رو اگه در ۳۰ ضرب کنیم ، برای یک ماه ، مجموع پول این صندوق صدقات در شهر تهران (با فرض های بالا) عددی بالغ بر ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (سی میلیارد ) تومان میشود. و حالا اگر در ۱۲ نیز ضرب شود ، عددی برابر با ۳۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (سیصدو شصت میلیارد) تومان در سال خواهد شد !و این در حالی است که جمعیت تهران عددی بالغ بر ۱۳٫۰۰۰٫۰۰۰ (سیزده میلیون) نفر می باشد و اگر روزی ۵۰۰ نفر از این جمعیت ، فقط ۱۰۰ تومان به هر صندوق صدقه بیاندازند ، در حالی که تعداد کل صندوق های صدقه دراستان تهران به عددی حدود ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ (دو میلیون) صندوق میرسد ، مجموع صدقات در یک روز تهران برابر با ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (صد میلیارد) تومان خواهد شد.
فکر کنم دیگه خودتون بتونید مبلغ یک سال رو برای تهران حساب کنید !
حالا بیایید ای مطلب رو به کل کشور تعمیم بدیم :طبق آمار خود کمیته امداد، این کمیته فعالیتش رو از سال ۱۳۶۴ آغاز کرده و تا پایان سال ۱۳۸۷ ، تعداد کل صندوق های صدقات در سراسر کشور برابر با ۵٫۸۱۲٫۰۶۷ عدد گزارش شده که این تعداد تا پایان سال ۸۹ به عدد ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ رسیده است. حالا باز یه حساب سر انگشتی دیگه :فرض کنید هر روز ۵۰ نفر مبلغ ۲۰۰ تومان (بطور متوسط ، ولی من توی عکس هایی که گذاشته بودن از سکه دیدم تا تراول ۵۰٫۰۰۰ تومانی) به هر صندوق بیاندازند ، حسابش میشه :
۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰= ۷۰۰۰۰۰۰×۵۰×۲۰۰
هفتاد میلیارد تومان
بله … رقم هفتاد میلیارد تومان برای یک روز که اگه در ۳۶۵ روز سال ضرب بشه ، میشه ۲۵٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (بیست و پنج تریلیون و پانصدو پنجاه میلیارد) تومان معادل ۲۵٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (بیست و پنج میلیاردو پاصدو پنجاه میلیون) دلار (دلاری ۱۰۰۰ تومان) رقم درآمد کمیته امداد امام از صدقات مردم میباشد که مردم هم با کمال میل این پول رو به جیب حضرات میریزند ! خوب پس این درآمد کلان کجا میرود ؟بدانید که این صندوق ها پیمانکاری دارند ! یعنی برای آنها مناقصه برگزار میشود و برنده میبایست ماهیانه مبلغی بابت کرایه به نهاد مذکور بدهد که من حتی آمار ۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (نهصد میلیون) تومان در ماه را نیز برای استان تهران سراغ دارم. این پیمانکاری هم فقط به حضرات و مخلصان اعطا میشود و فقط عده محدودی بخت شرکت در این مناقصه را دارند.با این حال میبینید که فقر ، فحشا ، بیکاری ، دزدی ، نا امنی ، بی خانمانی و بدبختی در اقصی نقاط ایران بیداد میکند !راه دور نروید ، کافیست به اطراف خودتان نگاه کنید !با این حال می بینید که کمیته امداد در کشورهای خارجی (که خونشان رنگین تر از هم میهنان خودمان است) مثل کومور ، لبنان ، فلسطین ،افغانستان ، سوریه ، اندونزی و … برای بی خانمان ها خانه می سازد ، برای زوج های جوان جهیزیه و جشن تدارک میبیند ، در ونزوئلا جاده و بزرگراه می سازد و . . . ولی هنوز بم ویران است ، مردم سیستان و بلوچستان در فقر غوطه ورند ، خوزستان زر خیز آب خوردن ندارد ، روستا ها بسیار محروم و بی امکانات هستند و . . .
آدم دیگه چی میتونه بگه !تازه بدونید که جدیداً در دستگاههای خودپرداز ATM نیز امکان پرداخت صدقه قرار داده شده.قرار است تعداد ۲۰۰ عدد صندوق صدقات دیجیتال نیز بطور آزمایشی در سراسر کشور قرار گیر!!پس لطفاً ، لطفاً ، لطفاً ، دیگه پول تو صندوق صدقات نیاندازید.صدقه برای رسیدن به دست مستحقه ، نه برای جیب حضرات !!!یه صندوق در منزل خود قرار دهید و به کسانی که میدونید مستحق کمک هستند کمک کنید ، به یک انسان ، یک هم شهری ، یک هم وطن !!!جالبتر اینجاس که ما هزاران کودک در سراسر کشور داریم که از سو تغذیه رنج میبرند.
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر