۱۳۹۶ اسفند ۱۳, یکشنبه

سازمان امنیت اوکراین دیپلومات‌های ایرانی را بدستور سازمان «سیا» دستگیر می‌کند


سازمان امنیت اوکراین مخفیانه بر علیه ایران فعالیت می‌کند. رسانه‌های جمعی اوکراین با استناد به دستگیری دیپلوات‌های ایرانی در این باره می‌نویسند.
۸ ژانویه سال ۲٠۱۸ مأموران سازمان امنیت اوکراین دو کارمند سفارت ایران را هنگام خروج از رستوران بطرز خشنی بازداشت کردند. به آنها دست‌بند زده، اشیای شخصی افراد بازدشت‌شده را گرفتند. همه این حادثه فیلم‌برداری شد.

برای ازادی آنها کنسول جمهوری اسلامی ایران به اداره امنیت، واقع در خیابان ولادیمیر، شماره ٣٣ مراجعه نمود. در اداره امنیت توضیح دادند، که ایرانی‌ها سعی می‌کردند قطعات فنی نظامی را به خارج منتقل کنند. این دومین حادثه در دو سال اخیر بود. در سال ۲٠۱۷ سازمان امنیت اوکراین از انتقال قطعات لانچر موشک ضد تانک «فارگوت» به ایران ممانعت کرد.
جاسوسی صنعتی، یک امر معمول در روابط بین دولت‌ها است. با درک این، سازمان‌های امنیتی سعی می‌کنند با خویشتن‌داری، بدون توسل به زور و با امیدواری به چنین پاسخ نرم برخورد نمایند. اما سازمان امنیت اوکراین با برخورد بسیار خشن و قاطع نسبت به ایرانیان نشان داد که چه کسی دشمن و چه کسی ارباب آن است.
کار سازمان امنیت اوکراین بر علیه ایران از سوی آمریکا هدایت می‌شود. در این رابطه، از مأمور سازمان سیا در اوکراین- تیموتی اسکوئین که سازمان امنیت اوکراین از وی دستور می‌گیرد، نام برده می‌شود.
اقدام سازمان امنیت اوکراین، یعنی اعلام آمادگی رئیس جمهور پاراشنکو برای حرکت در مسیر منافع ژئوپلیتیک آمریکا به زیان منافع اوکراین. اوکراین نباید در راستای یافتن دشمنان جدید برای خود در جهان حرکت کند. زیرا، ایالات متحده آمریکا می‌تواند از آن روی برتابد و آن وقت اوکراین تنها خواهد ماند. با این وجود، وابستگی کی‌یف به آمریکا دارای یک جنبه کلی می‌باشد.
منبع خبر:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر