۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

گلوبال ریسرچ:اف بی آی بیش از 80 هزار صفحه سند درباره نقش آل سعود در 11 سپتامبر را پنهان کرده است

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشت پلیس فدرال آمریکا(اف بی آیبیش از 80  هزار صفحه سند درباره نقش  آل سعود در حملات 11 سپتامبر در اختیار دارد که آنها را پنهان کرده است.
پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم پاتریک مارتین نوشتاف بی آی بیش از 80 هزار صفحه از اسنادی را در اختیار دارد که درباره ارتباط احتمالی هواپیماربایان دخیل در حملات 11 سپتامبر و اعضای بلندپایه آل سعود است که در فلوریدا زندگی می کردند و دو هفته قبل از حملات 11 سپتامبر – که به کشته شدن سه هزار نفر منجر شد– از آمریکا فرار کردند.

یک قاضی فدرال در تامپا واقع در ایالت فلوریدا به مدت بیش از دو سال این اسناد را بررسی کرده است.
بررسی این اسناد در پی شکایت سه خبرنگار آنلاین – آنتونی سامرز، روبین سوآن و دان کریستنسن– برای  انتشار این اسناد به موجب قانون آزادی اطلاعات صورت گرفتروند بررسی به علت مقررات محدودکننده اف بی آی بسیار کند بوده است.
به موجب این مقررات، قاضی ویلیام زولچ در هر مقطع به شمار محدودی از صفحات این اسناد دسترسی داشت.
روزنامه دیلی بیست روز جمعه در مقاله ای وجود این میزان اسناد مربوط به ارتباط هواپیماربایان حملات  11سپتامبر با اعضای آل سعود را افشا کرددر این مقاله، اسامی عبدالعزیز الحجی و همسرش که دختر عصام قضاوی، مشاور برادرزده ملک فهد، پادشاه پیشین عربستان است، ذکر شده است.
قضاوی خانه ای در ساراسوتای فلوریدا داشت که اف بی آی در پی حملات 11 سپتامبر به آن حمله کرد.شواهد و مدارک حاکی از آن بود که همه ساکنان  سی ام اوت 2001 با عجله خانه را ترک کرده بودند.
نتایج تحقیقات نشان می دهد سرکرده هواپیماربایانی که در حملات 11 سپتامبر دست داشتند، به نام محمد عطا با دو تن دیگر از هواپیماربایان به نام های زیاد جراه و مروان الشهی دیدار کرده بود.
سناتور رابرت گراهام، رئیس کمیته مشترک تحقیق کنگره درباره حملات 11 سپتامبر به دیلی بیست گفت از اسناد اف بی آی درباره خانه واقع در ساراسوتای فلوریدا هیچ اطلاعی نداشت تا اینکه خبرنگاران تحقیقی این مسئله را افشا کردند.
وی بعداً با اظهارنظر درباره این اسناد تایید کرد  سه تن از هواپیماربایان دخیل در حوادث 11 سپتامبر به این خانه رفت و آمد داشتند.
در طول این دوره، اف بی آی هر گونه ارتباط خانواده الحجی را با عاملان حملات 11 سپتامبر رد کرده بوداف بی آی تنها زمانی دست از انکار این موضوع برداشت که گراهام گفت درباره اسنادی که دیده است شهادت خواهد داددر حال حاضر اف بی آی به وجود 35 صفحه از این اسناد اذعان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر