۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

هراس جمهوری اسلامی از آمریکا و نقش اپوزیسیون برای سرنگونی


رییس جمهوری آمریکا این اظهار نظر مختصر را در پاسخ به خبرنگاری در هواپیمای حامل او و نخست وزیر ژاپن بیان داشت که نظرش را درباره این گفته روحانی جویا شده بود که هر کس با زبان تهدید با ملت ایران صحبت کند پشیمان خواهد شد.
کاخ سفید نیز در روز ۲ فوریه در رابطه با آزمایش موشک بالستیک ایران به جمهوری اسلامی اخطار داده بود و مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای در روز ۳ فوریه ضمن اعلام تحریم علیه ۲۵ نهاد و شخص در رابطه با برنامه موشکی ایران تاکید کرده بود که دولت ترامپ دیگر تحریکات ایران که منافع آمریکا را تهدید می‌کند تحمل نخواهد کرد.
در این حال در میان نشانه‌هایی که از سخت‌تر شدن موضع دولت جدید آمریکا نسبت به نظام اسلامی مشاهده می‌شود، شاهزاده رضا پهلوی رییس «شورای ملی برای انتخابات آزاد در ایران» که یکی از تشکل‌های اپوزیسیون در خارج از کشور است خواستار گفتگوی مستقیم آمریکا با اپوزیسیون دموکراتیک ایران شده است .
درباره اخطارهای ترامپ به ایران و اینکه آیا اپوزیسیون ایران می‌تواند با استفاده از شرایط کنونی به هدف دیرینه خود یعنی براندازی جمهوری اسلامی برسد، بیژن فرهودی با هوشنگ امیراحمدی رییس شورای امریکاییان- ایرانیان در ایالت نیوجرسی آمریکا گفتگو کرده است.
اخطارهای مکرر ترامپ به ایران با هدف تندکردن سیاست ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
ترامپ در آینده نزدیک به ایران خواهد گفت که شما باید بین جنگ و صلح با من یکی را انتخاب کنید.
ترامپ ضد اسلام و اصولا ضد حکومت مذهبی است و در عین حال خیلی به عربستان و اسراییل نزدیک است.
.آمریکا می داند که جمهوری اسلامی فارغ از هارت و پورت و سروصداها، زبان زور را درک می‌کند و به آن جواب می دهد.
در برجام جمهوری اسلامی علیرغم توصیف مساله هسته‌ای به عنوان مساله‌ای حیثیتی ۹۸ درصد توانایی هسته‌ای خود را از بین برد.
خامنه‌ای حتی از ترامپ تشکر کرده که چهره واقعی آمریکا را نشان داده است. این تشکر بدان معناست که خامنه‌ای می‌خواهد حرف تندی به ترامپ نزند و با وی درگیر نشود.
جمهوری اسلامی حکومتی پیر است که نفوذ اسلامی و انقلابی خود را از دست داده است.
شاهزاده رضا پهلوی خواستار گفت و شنود دولت ترامپ با اپوزیسیون دموکراتیک ایران شده است. من به عنوان یک استاد دانشگاه و یک محقق و یک فعال سیاسی از وجود چنین اپوزیسیون دموکراتیک بی خبر هستم.
مشکل اپوزیسیون خارج از کشور نبود اتحاد و تشکل بین آنهاست.

مردم ایران نمی‌خواهند اپوزیسیون وابسته داشته باشند و حتی حکومت کنونی را حکومتی وابسته می‌دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر