۱۳۹۳ دی ۲۶, جمعه

کشته شدن یک جوان سیاه پوست توسط نیروهای فاشیست پگیدا


بر اساس گزارش روزنامه یونگه ولت و پلیس ایالت زاکسن آلمان پناهنده اتیوپیایی ساکن شهر درسدن آلمان همان مرکز فعالیت جریان نژادپرستانه و فاشیستی پگیدا به وسیله ضربات چاقو در ناحیه گردن و حلق و شانه به قتل رسیده است، هنوز از قاتلان هیچ ردپایی پیدا نشده است.
 خلیل لام  ساعت ٨ شب دوشنبه محل اقامت خود در مرکز شهر درسدن را به قصد خرید ترک کرده و این در حالی است که تظاهرات پگیدا یک ساعت قبل آغاز شده بود، در روزهای برگزاری تظاهرات نژاد پرستان آلمانی همواره در شهر درسدن جرم هایی با اهداف نژاد پرستانه و یا فاشیستی صورت گرفته است.
بر اساس گزارش روزنامه محلی درسدن مورگن پست در تظاهرات پگیدا شعارهای نئو نازی مانند هایل هیتلر و توهین و فحاشی به خارجی ها و توریست ها بسیار رایج بوده و عناصر نئو نازی و مست دست به خشونت بر علیه مخالفان و خارجی ها میزنند.
"پیگیدا" محصول راسیسم و فاشیسم رایج در بستر جوامع اروپایی است. شاید اختلاف پیگیدا با دیگر جریانات فاشیستی که بیگانه ستیز هستند، درمتمرکز کردن حملات خود حول "ضدیت با اسلام گرایی در اروپا" و عموم شهروندان و پناهندگان در کشورهای اروپایی میباشد. نقطه نظرات پیگیدا با نقطه‌نظرات دیگر احزاب  و سیاست‌مداران اروپایی وغربی در کباده کشی علیه اسلام هراسی  و اسلام گرایی افراطی که ماحصل سیاست گذاری های کثیف خودشان می‌باشد همانند است.
این خود سیاست و رویکردی مکارانه در راستای مبرا کردن خود از تحلیل وارائه معضل ریشه‌ای این فجایع است. پگیدا عمده اعضای خود را برخلاف گروه‌های فاشیستی قدیمی که نیروهای خود را از دل اقشارلمپن جامعه جذب می‌کردند، از بدنه احزاب راست‌گرا و ضد خارجی تأمین می‌کند. اعضای پیگیدا از رویکردی مشابه با رویکرد سیاست‌مداران دول غربی در باب تروریسم در پاریس برخوردارمی‌باشد.
 آن ها به دروغ سیاست ضد خارجی خود را، در رسانه‌ها مبارزه بر علیه بنیادگرایی اسلامی عنوان داشته‌اند. این در حالی است که تجمعات سیاسی آن‌ها و شیوه برخورد نیروهای این سازمان در عرصه اجتماع مشخصاً بر علیه تمام پناهندگان و حتی توریست‌ها تحت عنوان برتری و نفرت نژادی است و از این روی است که می‌توان آن ها را از جمله نیروهای فاشیست و نژادپرست به حساب آورد.
رها صارمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر