۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

آمریکا چگونه تروریستها در سوریه را «مبارزان آزادی» جلوه می‌دهد؟

پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» کانادا در گزارشی فاش ساخت که چطور آمریکا با استفاده از گروه‌های به ظاهر غیرنظامی و امدادرسان در عین حمایت از تروریستهایی مثل جبهه النصره در سوریه به ویژه در شهر حلب، کمپینی را نیز به منظور مقصر نشان دادن دولت سوریه در کشته شدن غیرنظامیان در دستور کار دارد.
سایت تحلیلی گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای که در آن به افشای نقش واشنگتن در حمایت از تروریستها در سوریه و در عین حال به راه انداختن جنگ تبلیغاتی در زمینه کشته شدن غیرنظامیان در این کشور پرداخته می‌نویسد:

» پروپاگاندای سنگینی نبرد استراتژیک حلب را که بین ارتش دولت سوریه و متحدانش از یک طرف و گروه‌های تروریستی تحت حمایت عربستان، ترکیه و ناتو در طرف دیگر ادامه دارد فرا گرفته است.
درگیری‌ها در سوریه در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) با اعزام صدها تن از شبه نظامیان مسلح به دومین شهر سوریه و پاسخ ارتش سوریه به آنها تشدید شد.
رسانه‌های غربی اما ادعا می‌کنند شهروندان حلب از سوی ارتش سوریه در تهدید هستند در حالی که منابع دولتی تصاویری از شهروندان این شهر را نشان می‌دهند که تحت حملات خمپاره‌ای از ارتش می‌خواهند تا تروریست‌ها را ریشه کن کند.
واشنگتن در تلاش برای نشان دادن اخلاقی بودن خود، از یک سری نایبان خود تحت پوشش گروه‌های مردم نهاد در کنار شبه‌نظامیان استفاده می‌کند تا نشان دهد که ارتش دولت سوریه کاری جز حمله به غیرنظامیان ندارد.
در بین این گروه‌ها، سازمانهای غیر دولتی برجسته‌ای چون «انجمن‌ کلاه سفیدان» با نام مستعار «دفاع مدنی سوریه» قرار دارند که به منبعی «موثق» برای این ادعا تبدیل شده‌اند که جنگنده‌های سوریه و روسیه بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند.
در حقیقت اما گروهی چون «انجمن کلاه سفیدان» که ادعای استقلال می‌کند، یک دست‌پرورده وال استریت(بازار بورس آمریکا) است که از سوی جیمز لوموزوریه، سرباز اسبق انگلیسی مدیریت می‌شود و با کمک دولت آمریکا شکل گرفته وبا گروه‌هایی چون جبهه النصره از سوی شورای امنیت سازمان ملل ممنوع اعلام شده همکاری می‌کند.
در این میان هر حمله‌ای علیه شبه نظامیان النصره به عنوان حمله به غیرنظامیان و مراکز پزشکی به تصویر کشیده می‌شود. همین رویکرد در قبال حملات علیه سازمان پزشکان بدون مرز مصداق دارد که عمدتا بدون داوطلبان خارجی به تامین مالی کلینکهای النصره در مناطق تحت کنترل تروریستها می پردازد.
این ارتباطات از جمله نقش داشتن در اعدام‌های فرقه‌ای به خوبی در مستند استیو عزالدین با نام «کلاه سفیدان– القاعده با چهره‌ای جدید» به خوبی نشان داده شده‌اند.
علاوه بر این در مجموعه گزارش‌های ونسا بیلی، روزنامه نگار محقق، تاریخچه «کلاه سفیدان» به عنوان یک گروه به اصطلاح غیردولتی و مستقل افشا شده است.
تناقض در حرف و عمل سیاسی آمریکا اخیرا این گونه نمود یافت که آمریکا از سفر رائد صالح، رئیس «انجمن کلاه سفیدان» به آمریکا منظور دریافت یک جایزه بشردوستانه جلوگیری کرد و وی را به استانبول بازگرداند. دلیل اصلی آن هم همکاری احتمالی او با جبهه النصره بوده است.
پیش از این مارتین دمپسی، فرمانده ارتش آمریکا و جو بایدن، معاون رئیس جمهور این کشور در سال 2014 اعلام کرده بودند که متحدان نزدیک آمریکا از جمله ترکیه، عربستان و قطر علاوه بر سایر گروه‌های شبه نظامی در سوریه داعش را تامین مالی می‌کنند حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را سرنگون کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر