۱۳۹۸ دی ۲, دوشنبه

افشای همکاری احزاب کرد سوریه و اسرائیلی ها در غارت منابع نفتی سوریه


ترجمه‌ی آزاد مهری
پرزیدنت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه اخیر خود با روسیه امروز آمریکا را متهم کرد که نفت سوریه را استخراج کرده، ربوده و به فروش می‌رساند بشار اسد در این مصاحبه تاکید کرد که آمریکایی‌ها تنها آندسته از گروه‌های تروریستی را که بر این منابع نفتی تسلط داشتند از از منطقه بیرون کردند تا نیروهای نظامی آمریکایی بتوانند بر این چاه های نفتی که متعلق به مردم سوریه است تسلط یابند.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک سال پیش به شکل غیر منتظره ای اعلام کرد نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج خواهد کرد این تصمیم دونالد ترامپ موجب شد که بخش وسیعی از خبرگان داخلی و خارجی سیاست آمریکا نسبت به این تصمیم اعتراضات گسترده‌ای را سازمان دهند از جمله این افراد وزیر جنگ آمریکا ماتیس بو که  از مقام خود استعفا داد و«برت مک گورک» مسئول سیاست ضد داعش امریکا نیز پس از وزیر جنگ امریکا استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور آمریکا کرد دونالد ترامپ اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از از قول های انتخاباتی وی بوده و اکنون به آن عمل می کند. در عمل نیروهای آمریکایی همچنان در سوریه حضور دارند و حتی حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه گسترده‌تر نیز کردند.
 پس از حمله نظامی ارتش ترکیه به سوریه و عقب نشینی برنامه‌ریزی‌شده ارتش آمریکا از مناطق مرزی سوریه به منطقه نفتی دیرالزور آمریکا بدون سر و صدا تمامی مناطق نفتی دیرالزور از وجود تروریستهای اسلامی و سپس کردهای مزدور خود پاک کرده و این منابع نفتی ملی سوریه را در اختیار خود گرفت.
دونالد ترامپ پس از این عملیات رسماً اعلام کرد که نفت سوریه به آمریکا تعلق دارد. عکس‌العمل وزیر جنگ و سنای آمریکا و مجلس نمایندگان اما عاقلانه تر از ترامپ بود و سعی کردند اشغال منابع نفتی سوریه را به موضوع استخراج نفت در سوریه ارتباط دهند و اعلام کردند که ارتش آمریکا تنها این منابع را در اختیار خود گرفته است تا مانع استخراج و فروش منابع ملی نفتی سوریه توسط دولت بشار اسد و یا روسیه و ایران شود.
اشغال منابع نفتی ملی سوریه که به مردم و کشور سوریه تعلق دارد بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی و قوانینی است که در سازمان ملل متحد توسط آمریکا نیز به امضا رسیده است با وجود این مجالس وخبرگان داخلی آمریکا و کشورهای متحد غربی به ویژه اتحادیه اروپا و استرالیا و کانادا بدون اعتراض به رفتار غیر قانونی آمریکا عملاً این اشغال را تایید کردند.
البته آنطور که وزیر جنگ آمریکا ادعا کرد اگر آمریکا درب سو استفاده دولت روسیه وایران در مورد استخراج و فروش نفت توسط دولت سوریه بسته است درب دیگری را برای استخراج و فروش نفت کشور اشغال شده ی سوریه باز کرده است، نام این درب «مردخای کاهانا» است.
کاهانا از دوستان نزدیک دونالد ترامپ و فردی یهودی با تابعیت دوگانه آمریکایی و اسرائیلی است سابقه درآمدهای میلیاردی کاهانا به فروش اتومبیلهای دست دوم به شرکت بین المللی کرایه اتومبیل «هرتز» بازمی‌گردد، این میلیاردر صهیونیست امریکایی از مدتی قبل شرکتی تجاری نفتی را بنیان نهاد که کار این شرکت نفتی دلالی، خرید و فروش سهام چاه های نفت میباشد. کاهانا پس از اشغال چاههای نفت سوریه توسط آمریکا مسئولیت استخراج اداره و فروش نفت سوریه را به کشورهای دیگر از جمله اسرائیل را عهده شده است.
بر اساس گزارش روزنامه لبنانی الاخبار شرکت اسرائیلی آمریکایی کاهانا برای حفظ ظاهر قانونی غارت نفت سوریه قراردادی با کردهای مزدور سوریه که در خدمت آمریکا قرار دارند و به خود نام «شورای دمکراتیک سوریه» یا شاخه سیاسی قسد را داده‌اند امضا می کند و بر اساس این قرارداد غیرقانونی و ساختگی عملاً دوران غارت نفت مردم سوریه با کارگردانی آمریکا و همکاری دلال صهیونیست با کردهای مزدور آمریکا آغاز می شود که هدف آن پر کردن جیب آمریکا و اسرائیل است.
تمامی این سناریو چهار هفته پس از اعلام خروج ظاهری نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه توسط دونالد ترامپ صورت گرفته است در حالی که کردها قبل از ورود نیروهای آمریکایی به منطقه دیرالزور عملاً چاههای نفت مردم سوریه را در اختیار داشتندو به جای آنکه منابع نفتی را در اختیار دولت قانونی سوریه قرار دهند، دو دستی آنرا به آمریکا و سپس اسرائیل تحویل میدهند.
اخبار منتشر شده در مورد این تبانی نفرت انگیز بین آمریکا، اسرائیل و مزدوران کرد سوری توسط روزنامه الاخبار، آن بخش از  کردهای سوری خائن را دچار تشویش کرد و آنها فوراً این گزارش‌ها را تکذیب کرده و آن را توطئه ای از سوی روزنامه الاخبار که نزدیک به حزب الله لبنان است خواندند.
کاهانای صهیونیست نیز این اخبار را به روش خودش تکذیب کرد و آب پاکی را روی دست همه ریخت او مدعی شد که «چنین قراردادی بین او و کردها وجود ندارد و تنها قصد وی این بوده که اجازه ندهد که نفت سوریه توسط سوریه و یا ایران استخراج و به فروش برسد و او هدفش کمک کردن به کردهای سوریه برای فروش نفت و کسب درآمد برای آنها بوده است، تا نیروهای دموکراتیک کرد سوریه به عنوان همسایگان خوب اسرائیل با این کشور یک همکاری و زندگی دوستانه و مشترک را در منطقه بنیان نهند.».
اما یک ماه بعد کاهانا در مصاحبه‌ای با لس آنجلس تایمز ادعاهای گذشته خود را تکذیب کرده و با نشان دادن قرارداد خود با کردهای سوریه خود را تنها نماینده کردها برای فروش نفت سوریه اعلام کرده و تاکید کرد که البته این قرارداد پس از اشغال چاه های نفتی توسط ارتش آمریکا تدوین و امضا شده است.
البته کاهانا که خود را یک تاجر معمولی معرفی می کند سابقه درخشانی دارد در سوریه و اسرائیل دارد او یک خلبان تعلیم دیده ارتش اسرائیل بوده و در سوریه از سال ۲۰۱۲ فعال می باشد او همان کسی است که زمینه و امکان سفر سناتور راست افراطی آمریکایی جان مک کین به سوریه را فراهم کرد تا با تروریست های اسلامی در آن منطقه وارد گفتگو شود و حتی با معروف ترین تروریست اسلامی سوریه «خالد الحامد» یا «جهادی آدمخوار» که در هنگام بیرون کشیدن جگر یک سرباز سوری و خوردن آن از خود فیلم تهیه کرده بود و در رسانه نیز منتشرکرده بود دیدار و گفتگو کند.
کاهانا یکی از سازماندهان طرح معروف به «سزار» بود که بر اساس این طرح ۵۵ هزار عکس جعلی و ساختگی تحت عنوان عکس هایی از شکنجه شدگان و قربانیان رژیم بشار اسد تهیه شد و این عکس های جعلی که تا امروز هم منتشر می شوند و بسیاری از آنها از منتطق دیگری از جهان هستند. توسط هیئتی در آمریکا در اختیار تمام رسانه‌های معروف جهان قرار داده شد تا پروژه شیطان سازی از بشار اسد و حکومت سوریه کلید بخورد او برای اجرای این طرح تعداد زیادی از مخالفین سیاسی افراطی بشار اسد و تروریستهای اسلامی را به امریکا برده و با کمک آن ها به این صحنه سازی ها دست زده است.
یکی دیگر از طرح های کاهانا نجات دادن آخرین یهودیها از شهر حلب بود که البته به شکل مفتضحانه ای با شکست روبرو شد چرا که خانواده‌های یهودی که در شهر حلب قرار بود پس از آزادی آن توسط ارتش سوریه به شکل پنهانی از حلب خارج شوند حاضر به ترک حلب و مهاجرت به اسرائیل نشدند و برای اینکه آبروی دولت اسرائیل نرود شورای عالی یهودیت اسرائیل اعلام کرد که این خانواده‌ها به اندازه کافی یهودی نبودند!!
آنچه مردخای کاهانا در سوریه انجام داده است پدیده تازه ای نیست مشابه این نقشه در جولای ۲۰۱۴ توسط سیاستمداران آمریکایی در عراق به اجرا درآمد که نتیجه آن سو استفاده کردها از وضعیت آشوب و بی ثباتی که اشغال آمریکا در عراق بوجود آورده بودند بود، کرده ها با به اشغال درآوردن شهر کرکوک و منابع نفتی که متعلق به کل مردم عراق توانستند نقشه جغرافیایی و اقتصادی عراق را به نفع خود تغییر دهند.
یک سال بعد از اشغال این منابع نفتی در عراق توسط کردها، دولت اسرائیل اعلام کرد که سه چهارم نفت استخراج شده از این چاه های نفتی که معادل یک سوم کل صادرات نفت عراق بود در بندر جیهان به کشورهای فرانسه ایتالیا و یونان فروخته شده است.
در حقیقت تمام این عملیات در راستای شکستن اتحاد ایران، سوریه و حزب الله لبنان در چارچوب نابودی محور مقاومت صورت می گیرد، صحنه گردان اصلی این سیاست ها بنگاه های فکری امپریالیستی و صهیونیستی مانند بنیاد فکری سیاسی خاورمیانه در واشنگتن که بخشی از سازمان عظیم و گسترده‌ی صهیونیستی آیپک می‌باشد. سازمانی که بنیانگذاران آن بارها با صراحت تاکید کرده‌اند که به نظر آنها راه اندازی جنگ با پرچم دروغین بر علیه ایران، سوریه و یا هر یک از هر کشوری که امنیت اسرائیل را تهدید کند برای آنها کاملاً عادی و مشروع است. البته که در عین حال کسب سود و غارت طلای سیاه سوریه توسط مجموعه شیطانی مرکب از سیاستمداران و تاجران صهیونیست، کردهای خیانتکار و وطن فروش منجر به سود رسانی گسترده به اسرائیل دشمن واقعی مردم خاورمیانه گشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر