۱۳۹۵ فروردین ۲۷, جمعه

واقعاً چرا «اسناد پاناما» شامل آمریکایی‌ها نیست؟

براساس تحقیقی که روز سه‌شنبه منتشر شد پانصد شرکت بزرگ آمریکایی برای فرار از مالیات بیش از ۲,۱ تریلیون دلار سود خود را در بهشت‌های مالیاتی انباشت کرده‌اند، این شرکت‌های اگر پول‌های خود را به کشور بازگردانند رویهمرفته باید حدود ۶۲۰ میلیارد دلار مالیات بپردازند. تحقیق می‌گوید: «تا پایان سال ۲۰۱۴، حداقل ۳۵۸ شرکت، نزدیک به ۷۲ درصد از ۵۰۰ شرکت لیست «فورچون» شعب خود را در بهشت‌های مالیاتی ایجاد کرده‌اند. این شرکت‌ها مجموعاً ۷,۶۲۲ شعبه در بهشت‌های مالیاتی دارند. پنجاه‌و‌هفت شرکت رسماً گفته‌اند اگر سود خود را در بهشت مالیاتی نگه ندارند باید مجموعاً ۱۸۴,۴ میلیارد دلار مالیات بپردازند. تحقیق می‌گوید براساس گزارش خود این شرکت‌ها به «کمیسیون اوراق بهادار و ارز» ایالات متحده، آن‌ها در مقایسه با نرخ ۳۵ درصد مالیات بر شرکت‌ها در ایالات متحده در خارج حدود ۶ درصد مالیات می‌پردازند.

تحقیق: شرکت‌های بزرگ ایالات متحده برای فرار از مالیات ۲,۱ تریلیون دلار در خارج سپرده دارند
براساس تحقیقی که روز سه‌شنبه منتشر شد پانصد شرکت بزرگ آمریکایی برای فرار از مالیات بیش از ۲,۱ تریلیون دلار سود خود را در بهشت‌های مالیاتی انباشت کرده‌اند، این شرکت‌های اگر پول‌های خود را به کشور بازگردانند رویهمرفته باید حدود ۶۲۰ میلیارد دلار مالیات بپردازند.
تحقیق توسط دو گروه غیرانتفاعی متمایل به چپ به این نتیجه رسید که دو سوم شرکت‌هایی که از نظر درآمد ناخالص لیست مجله «فورچون» از پانصد شرکت بزرگ آمریکایی را تشکیل می‌دهند، شعب خود در خارج را در بهشت‌های مالیاتی مانند برمودا، ایرلند، لوکزامبورگ و هلند ثبت کرده‌اند.
«شهروندان برای عدالت مالیاتی» و «صندوق آموزشی گروه پژوهش منافع عمومی ایالات متحده» با استفاده از گزارشات مالی خودِ شرکت‌ها به «کمیسیون اوراق بهادار و ارز» به نتیجه‌گیری‌های خود رسیدند.
این تحقیق نشان می‌دهد شرکت فن‌آوری «اَپل»، بیش از هر شرکت آمریکایی دیگر، ۱۸۱,۱ میلیارد دلار خود را در خارج نگه می‌دارد و اگر سعی کند پول را از بهشت‌های مالیاتی در خارج به ایالات متحده بازگرداند باید ۵۲ میلیارد دلار مالیات بپردازد.
تحقیق می‌گوید مجتمع «جنرال الکتریک» ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد شعب خود در خارج را در ۱۸ بهشت مالیاتی قرار داده، شرکت نرم‌افزازی «مایکروسافت» ۱۰۸,۳ میلیارد دلار از درآمد خود را در پنج بهشت مالیاتی سپرده کرده و شرکت داروسازی «فایزر» ۷۴ میلیارد دلار را در ۱۵۱ شعبه خود در بهشت‌های مالیاتی نگه می‌دارد.
تحقیق می‌گوید: «تا پایان سال ۲۰۱۴، حداقل ۳۵۸ شرکت، نزدیک به ۷۲ درصد از ۵۰۰ شرکت لیست «فورچون» شعب خود را در بهشت‌های مالیاتی ایجاد کرده‌اند. این شرکت‌ها مجموعاً ۷,۶۲۲ شعبه در بهشت‌های مالیاتی دارند.»
براساس تحقیق پانصد شرکت لیست «فورچون» برای فرار از مالیات بیش از ۲,۱ تریلیون دلار سود را در خارج انباشت کرده‌اند، و تنها ۳۰ شرکت بیش از ۱,۴ تریلیون دلار یا ۶۵‌درصد آن‌را دارند.
پنجاه‌و‌هفت شرکت رسماً گفته‌اند اگر سود خود را در بهشت مالیاتی نگه ندارند باید مجموعاً ۱۸۴,۴ میلیارد دلار مالیات بپردازند. تحقیق می‌گوید براساس گزارش خود این شرکت‌ها به «کمیسیون اوراق بهادار و ارز» ایالات متحده، آن‌ها در مقایسه با نرخ ۳۵ درصد مالیات بر شرکت‌ها در ایالات متحده در خارج حدود ۶ درصد مالیات می‌پردازند.
تحقیق نتیجه گرفت که «کنگره می‌تواند و باید برای جلوگیری از این شرکت‌ها در استفاده از بهشت‌های مالیاتی گام جدی بردارد، این ‌کار انصاف را به نظام مالیاتی بازخواهد گرداند، کسری بودجه را کاهش داده موجب بهبود عملکرد بازارها خواهد شد».
http://www.reuters.com/article/us-usa-tax-offshore-idUSKCN0S008U20151006

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر