۱۳۹۵ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

پولهای صندوق توسعه ملی چگونه سر از حسابهای «بیمه رازی» در آورد؟

کشف یک اتفاق عجیب در گزارش «سازمان بازرسی»/ پولهای صندوق توسعه ملی چگونه سر از حسابهای «بیمه رازی» در آورد؟بر اساس اعلام سازمان بازرسی، میلیاردها تومان از پولهای متعلق به صندوق توسعه ملی با عنوان قابل تامل «قرض!» به حساب این بیمه و چند مجموعه دیگر واریز شده است.
به گزارش صبحانه، سخنان چند روز اخیر احمد توکلی  درباره برداشت ۲.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، باعث بروز بحث ها و جدل های مختلفی در میان گروهها و جناح های مختلف کشورمان شده است. توکلی در برنامه دیشب گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما نیز شرکت کرد و خواهان توضیح چرایی بلا تکلیف ماندن دو و نیم میلیارد دلار برداشت دولت قبل از صندوق توسعه ملی شد و با بیان اینکه نه تنها این مبلغ به صندوق توسعه برنگشته بلکه در محلی به غیراز موارد یاد شده هزینه شده است.

اما در مقابل، عبدالمهدی بخشنده نماینده دولت در این برنامه با تکذیب میزان دو و نیم میلیارد برداشت از صندوق گفت: اصل این مبلغ تنها یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار بوده که برای خریداری و انبار ذخایر راهبردی و واردات کالاهای کشاورزی اعم از گندم، کود و شکر و غیره هزینه شده است. بخشنده همچنین گفت که این مبلغ به منظور رفع نیاز و تامین مواد اولیه و مورد نیاز وزارتخانه های صنعت و تجارت، بهداشت و جهاد کشاورزی صرف شده و مابقی آن به صندوق توسعه ملی باز پس داده شده است.
اما آنچه در اسناد مورد اشاره این نماینده مجلس به نقل از سازمان بازرسی کل کشور دیده می شود، انتقال بخشی از پولهای صندوق توسعه ملی به حساب هایی است که موجب تامل و شگفتی شده است. در بخشی از نامه رسمی بازرسی کل کشور به شماره ۱۹۰۵۱۸ مورخ ۳۰/۹/۱۳۹۴ که از سوی نادر شکربیگی سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان خطاب به حجتی وزیر کشاورزی ارسال شده، آمده است: « مدیرعامل شرکت جهاد سبز تنها مبلغ (۴۵۵) میلیارد ریال از اعتبار ارزی دریافتی از محل منابع صندوق توسعه ملی را تسویه و الباقی آن به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال بابت خرید ساختمان و ۱۲۰ میلیارد ریال به عنوان قرض به ترتیب در وجه شرکت بیمه رازی و … و الباقی در حسابهای شرکت مذکور موجود می باشد
ذکر نام یک بیمه خصوصی به عنوان یکی از مجموعه هایی که در این گزارش، نام آن بیان شده، برای مطلعین از این گزارش جالب است چراکه بر اساس اعلام سازمان بازرسی، بخشی از پول صندوق توسعه ملی با عنوان قابل تامل «قرض!» به حساب این بیمه واریز شده است. البته نام بیمه رازی از زمانی در میان افکار عمومی و رسانه ها مطرح شد که کمپینی میلیاردی برای معرفی خدمات خود راه اندازی کرد و با انتخاب شعارهایی چون “۲۴ ساعته رازی می شوید” به تشریح خدمات جدید خود پرداخت.
بر اساس گزارش های مالی، بیمه رازی فقط در سال ۹۲ بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال و در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۳ نیز بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۱۱۵ هزار ریال صرف تبلیغات کرده بود که با حجم قابل توجهی بیلبورد و تبلیغات محیطی و رسانه ای همراه شد. بر اساس اطلاعات منتشره در وب سایت این بیمه، هم اکنون بهمن یزدخواستی رئیس و عضو هیات مدیره، یونس مظلومی مدیرعامل و حسن عدل خواه، علی اکبر دیلمانی زاد و فرهاد خالقی سایر اعضای هیئت مدیره این بیمه را تشکیل می دهند.

علاوه بر آنکه مسئولان شرکت جهادسبز باید به پرسش ها و ابهامات مربوط به واریز میلیاردها تومان از منابع صندوق توسعه ملی به حساب های مختلف پاسخ بگویند، مدیران بیمه رازی نیز باید اعلام کنند که آیا از منشا واریز پولهای مذکور مطلع بوده اند؟ عنوان قرض دادن پولهای یک مجموعه وابسته به دولت به یک بیمه خصوصی چگونه برای آنها قابل قبول بوده و زمان و نحوه بازگرداندن منابع بیت المال چگونه خواهد بود؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر