۱۳۹۴ بهمن ۳۰, جمعه

زنان تباه شده

برای بسیاری از زنان فقیر تأمین اجتماعی و کمک خانواده ابزار اولیه فرار از سوء‌رفتار همسران‌شان بود. آن برنامه‌ها به آن‌ها و فرزندانشان کمک می‌کرد. کاهش در تأمین اجتماعی اکنون موجب کاهش شدید در تعداد کسانی شده که جرأت می‌کنند از روابط  زیان‌بخش فرار کنند. مشاغل با دستمزد پایین، بیکاری مزمن، و بطور کلی فقر زنان بسیاری را بی‌چیز و فاقد منابع لازم برای بقاء ساخته است. برخی زنان در تلاش نومیدانه برای یافتن ابزار حمایت و فرار از خشونت خانگی به فروش مواد مخدر رو آورده‌اند، که بنوبه خود افزایش شدید در تعداد زنان زندانی را توضیح می‌دهد. در سال‌های اخیر، تعداد زنان زندانی به بیش از ۲۰۰‌هزار نفر رسیده و زنان سیاه‌پوست از جنون «زندانی‌شان کنید» بیش‌ترین ضربه را می‌خورند. این جنگ علیه زنان بخشی از «جنگ علیه جرایم» است. قرار است ما از برکت این اقدامات سنگدلانه احساس امنیت کنیم.

برخی زنان در تلاش نومیدانه برای یافتن ابزار حمایت و فرار از خشونت خانگی به فروش مواد مخدر رو آورده‌اند، که بنوبه خود افزایش شدید در تعداد زنان زندانی را توضیح می‌دهد. در سال‌های اخیر، تعداد زنان زندانی به بیش از ۲۰۰‌هزار نفر رسیده و زنان سیاه‌پوست از جنون «زندانی‌شان کنید» بیش‌ترین ضربه را می‌خورند.
زنان زندانی از مراقبت پزشکی ناچیز، تعدی جنسی، بازرسی عریان، ضرب‌وشتم و تجاوزات مکرر توسط نگهبانان مرد رنج می‌برند. ایالات متحده یکی از معدود کشورهایی است که اجازه می‌دهد نگهبانان مرد بدون نظارت زندانیان زن را کنترل کنند.
چه نوع زنانی از زندان‌ها سر درمی‌آوردند؟ اکثراً مادران جوان تنهایی که مهارت‌های شغلی کمی دارند، بسیاری از آن‌ها مدت‌ها قبل به دلیل خشونت جنسی یا جسمی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، بسیاری برای فرار از درد زندگی خود به مواد مخدر یا الکل معتادند. تقریباً همه در زیر خط فقر یا نزدیک به آن زندگی می‌کنند. بسیاری از آن‌ها به دلیل فحشاء، سرقت از فروشگاه‌ها، فروش مواد مخدر در مقیاس کوچک، یا کشیدن چک بی‌محل برای تغذیه خود و فرزندانشان مجرم شناخته شده‌اند.
جای تعجب ندارد که هیچ‌کدام از آن‌ها از قاچاقچیان بزرگ، گانگسترها، پیمانکاران متقلب، یا اختلاس کنندگان مالی نیستند. گروه اخیر بندرت از زندان‌ها سر در می‌آورد.
تعداد کمی از زنان زندانی مرتکب عمل خشونت‌بار شده اند، گرچه بسیاری از آن‌ها در زندگی خود قربانیان خشونت بوده‌اند. بسیاری از آن‌ها به اتهام مشارکت در جرمی که دوست پسر یا دوست پسر سابق‌شان مرتکب شده و برای تخفیف در مجازات خود آن‌ها را شریک جرم معرفی کرده، به زندان افتاده‌اند. بسیاری از زنان با وجود این‌که یک نقش حاشیه‌ای در جرم مرتکب شده توسط مردان داشته‌اند، بدون امکان عفو به جرم توطئه برای توزیع مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده‌اند.
برای زنانی که به دفاع از خود متوسل می‌شوند نیز مجازات‌های سنگینی  تعیین می‌شود. اغلب، گزینه یک زن بیست سال زندان برای مجروح کردن یا کشتن  عامل خشونت علیه خود، یا تحمل خشونت یا کشته شدن خود می‌باشد.  این جنگ علیه زنان بخشی از «جنگ علیه جرایم» است.
قرار است ما از برکت این اقدامات سنگدلانه احساس امنیت کنیم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر