۱۳۹۵ شهریور ۱۲, جمعه

نسخه‌ای برای جنگ جهانی سوم

منبع: نویه راینیشه تسایتونگ
نويسنده: راینر روپ
ريیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما با تقدیر و تحسین از نامزد ریاست جمهوری خانم هیلاری کلینتون گفت که ایشان «وظیفه خود را اجرا خواهد کرد.» لذا مردم صلح‌‌دوست به حق می‌توانند نگران باشند. و اکنون ژنرال «جان آلن» که از کلینتون پشتیبانی می‌کند در سخنرانی خود در کنگره انتخاباتی حزب دمکرات راه رسیدن به جنگ جهانی سوم را ارايه کرد و ابراز اطمینان کرد که هیلاری تصورات او را در مورد تضمین سلطه جهانی ایالات متحده آمریکا عملی خواهد کرد. در حالی که برعکس، اظهارات ترامپ در مورد سیاست‌های خارجی آمریکا به شکل غیرمعمولی آرام و محتاطانه است.

متأسفانه میراث به اصطلاح «دارنده جایزه صلح نوبل» آقای اوباما در یک سلسله از جنگ‌های پایان نیافته (افغانستان) و یا مجدداً تشدید شده (عراق) و یا تازه آغاز گردیده مثل لیبی، سوریه، یمن خلاصه شده که در آنجا هنوز سربازان آمریکايی و یا پهبادهای آمریکايی به دستور او مشغول قتل و ویرانی هستند. با بر سر کار آمدن هیلاری در واقع این رویکرد ادامه خواهد یافت و پایان آن نیز معلوم نخواهد بود. لذا تعجب‌آور به نظر می‌رسد که انتخاب‌کنندگان جوان که خود را مترقی می‌دانند، نسبت به روابط خوب با روسیه و جلوگیری از جنگ جهانی سوم حفظ و حمایت از ازدواج هم‌جنس‌گرایان (که خانم کلینتون حامی آن است) را به مراتب مهم‌تر می‌دانند. ترامپ با تمام قوا برای بهبود روابط با روسیه موضع‌گیری کرد و نظر خود را با وجود مقاومت سنگین جنگ‌افروزان نئوکان در حزب خود که اکنون با رغبت کلینتون را انتخاب خواهند کرد، تحمیل نمود.
چپ‌های اروپايی به جای آن‌که بدون پیش‌داوری فاکت‌ها و خواست‌هايی را که ترامپ مطرح می‌کند مورد بررسی قرار دهند، محکوم کردن فله‌ای و این‌همان‌گويی را در مورد ترامپ قبول کرده اند. این ساز‌وکار در حال حاضر به طور گسترده توسط فاحشه‌های رسانه‌ای که از طرف لابی وال‌استریت و صنایع نظامی خریداری شده اند در رسانه‌های ماین‌استریم اشاعه داده می‌شود. سردم‌دار آنان  عالی‌جنابان خاکستری مقدس‌نمای گروه رهبری دمکرات‌ها هستند که بنابر ایمیل‌های هک شده در دستکاری و تقلب در انتخابات به نفع هیلاری تخصص دارند. اتهامات علیه ترامپ طیف وسیعی از القاب را دربر می‌گیرد که از «جاسوس پوتین» (که اکنون حتا به «خیانت به آمریکا» رسیده) تا «ترامپ هیتلر است» و یا «ترامپ یک فاشیست است»، «ترامپ مستبد است» و «ترامپ منحرف است» ادامه دارد.
این تئاتر مسخره علیه ترامپ که برای ایالات متحده آمریکا تاکنون بی‌نظیر بوده است نه تنها نشان می‌دهد که دمکرات‌ها تا چه ‌حد سقوط کرده اند، بلکه در عین حال مبین این امر است که چگونه آنان مذبوحانه کوشش می‌کنند تا مشروعیت رقیب هیلاری را زیر سؤال قرار دهند. به ویژه آن‌ها از این طریق کوشش می‌کنند تا تم‌های مهم ترامپ (ورود غیرقانونی مهاجرین، نفی قراردادهای نفتا، TTIP، TPP و به طور کل جهانی شدن، خروج نیروهای نظامی از ژاپن، کره جنوبی، خاورمیانه و اروپا، پایان بخشیدن به ادعای « ملت ضروری-آمریکا»، پایان بخشیدن به تجاوزهای نظامی و برعکس بهبود بخشیدن به روابط یا روسیه و چین و آن هم نه مثل امروز بر مبنای تحکم از موضع قدرت، بلکه به عنوان شریک «متساوی‌الحقوق» را در سایه قرار داده و بی‌اثر سازند. همه این‌ها به معنی تهدید اساسی منافع پیروزمندان آمریکايی و بین‌المللی جهانی‌سازی است که بالطبع واکنش‌های متناسب‌ آن‌ها را نیز به دنبال دارد.
ولی برخلاف بسیاری از چپ‌های پرافاده اروپايی ترامپ برای بسیاری از مردمان زحمتکش آمریکا که توسط جهانی‌سازی روزبه‌روز بیش‌تر مورد استثمار قرار می‌گیرند به مراتب بهتر از کلینتون به نظر می رسد که به قول اوباما کاری را که او  آغاز کرده (جنگ، TTIP، TPP و غیره …) ادامه داده و به پایان خواهد رساند. و از آنجا که اغلب آمریکايی‌ها آن‌طور که «چپ‌ها» خیال می‌کنند، آنقدر هم احمق نیستند، ترامپ در کلیه نظرپرسی‌ها چند درصدی جلوتر از Killary  قرار دارد.  این روند تهدیدآمیز اکنون آژانس خبری رویترز را برآن داشت تا متدولوژی یعنی ساختار سؤالات خود را در نظرپرسی‌ها تغییر دهد. این امر باعث شد تا در نظرپرسی روز ۲۹ ژوئیه موفقیت مطلوب با یک درصد آرای بیش‌تر برای هیلاری فراهم گردد.
به همه طرفداران خانم هیلاری کلینتون که تصور می‌کنند با ریاست جمهوری ایشان مسأله صلح تضمین خواهد شد، پیشنهاد می‌کنم سخنرانی ژنرال چهارستاره «جان آلن» را در کنگره انتخاباتی دمکرات‌ها در فیلادلفیا مطالعه کنند، که مو بر اندام انسان سیخ می‌کند، به ویژه وقتی که آقای ژنرال مانند «سخنرانی (هیتلر) در استادیوم ورزشی» صریحاً بر ادعای واشنگتن برای سلطه جهانی تأکید می‌کند و به حضار اطمینان خاطر می‌دهد که هیلاری کلینتون به عنوان ريیس‌جمهور بهترین ضامن عملی ساختن این ادعا با استفاده از تمام  امکانات است، شرکت‌کنندگان با شور و اشتیاق «آمریکا، آمریکا، آمریکا» فریاد می‌زدند.
با این‌که ژنرال آلن سؤال: «آیا شما خواهان جنگ مطلقید» (اشاره به خطابه هیتلر) را مطرح نکرد، با این‌حال نسخه او، نسخه‌ای برای جنگ جهانی سوم است. نه روسیه و نه چین به این سیاست گردن نخواهند نهاد و کوشش‌های آمریکا برای تحمیل آن (مثلاً کمک به کودتای فاشیستی در اوکرائین) گام به گام جهان را به پرتگاه اتمی نزدیک‌تر خواهد کرد.
اما تصورات ترامپ از نوع دیگر است. روز یک‌شنبه مثلاً پیشنهاد کرد که آمریکا بهتر است که پیوستن شبه‌جزیره کریمه به فدراسیون روسیه را که شهروندان آن با اکثریت آراء خواستار شده بودند، بپذیرد. همین‌طور اخیراً گفته بود که طی ریاست جمهوری او در صورت درگیری نظامی بین کشورهای اروپای شرقی عضو ناتو با روسیه، بی‌چون و چرا با قدرت نظامی خود به کمک آن‌ها نخواهد آمد. اول بررسی خواهد کرد که چرا این درگیری به وجود آمده یعنی کدام طرف حمله را آغاز کرده است. این موضع‌گیری تودهنی برای کشورهای روس‌هراس هیستریک بالتیک و لهستان بود که طبیعتاً شیون و فغان محافل ناتو را بلند کرد.
اظهارات ترامپ که در رسانه‌ها به شدت بررگ‌نمايی‌ شد نیز بسیار در خور توجه است. پدری که در پاکستان به دنیا آمده و فرزندش به عنوان افسر ارتش آمریکا ۱۲ سال پیش در عراق کشته شده بود، در کنگره انتخاباتی دمکرات‌ها ترامپ را متهم کرد که مرگ قهرمانانه پسر مسلمانش را برای آمریکا بی‌ارزش جلوه می‌دهد. ترامپ پاسخ داد که این پدر به آدرس اشتباه رجوع کرده است. او مسؤول مرگ پسر وی نیست، بلکه هیلاری کلینتون مسؤول است که با اشتیاق به جنگ در عراق رأی داد و از آن زمان به بعد به شیوه مؤثری در شروع جنگ‌های بعدی سهیم بوده است.
متن خلاصه شده سخنرانی ژنرال آلن:
من، ژنرال بازنشسته چهار ستاره نیروی تفنگداران دریايی، امشب در اینجا هستم تا همراه با ژنرال‌ها و آدمیرال‌های دیگر و همراه با این جوانان ایجازآفرین پیشکسوت که جان خود را در عراق و افغانستان به خطر می‌افکنند چون این سرزمین را دوست دارند، امشب نزد شما آمده ام.
آن‌ها در مقابل شما حضور دارند چون این انتخابات ریاست جمهوری پرپی‌آمدترین و مهم‌ترین انتخابات ریاست جمهوری است که می‌شناسیم.
تصمیمات خطیری در پیش است و ما نباید در حاشیه نظاره‌گر باشیم.
این انتخابات می‌تواند ما را به آینده‌ای مملو از امید و وحدت برساند و یا ما را به موقعیت تاریک ترس و انشقاق سوق دهد.
ما باید راه امید را انتخاب کنیم. هر آمریکايی خواه در لباس نظامی، خواه در کاخ سفید و یا به عنوان شهروند.
ما باید نیرويی برای وحدت آمریکا باشیم، برای یک رؤیا که همگان را دربر گیرد، هر مرد و هر زن، هر نژاد، هر مذهب یا اعتقادی از جمله همه آمریکايی‌هايی که از مسلمانان محترم هستند، هر جنس و با هر گرایش جنسی.
ما همگی ارزش‌های مشترک خود را دنبال می‌کنیم.
هم‌وطنان، در جبهه‌های جنگ و یا در پایتخت‌‌های کشورهای هم‌پیمان ما، دوستان و یاران: مردم آزاده جهان به آمریکا به عنوان آخرین و بهترین امید برای صلح و آزادی و بر روی هم، برای بشریت می‌نگرند، زیرا ما عالی‌ترین کشور در این جهانیم.
لذا امشب در مقابل شما ایستاده ایم تا هیلاری کلینتون را به عنوان ريیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به شما توصیه کنیم.
ما به قضاوت شما اعتماد داریم. ما به رؤیای شما در مورد یک ایالات متحده متحد باور داریم. ما به رؤیای شما در مورد آمریکا به عنوان رهبری پرقدرت و عادل، علیه قدرت‌های نفرت‌پرور، اغتشاش‌‌آفرین و تاریک‌اندیش معتقدیم.
می‌دانیم که شما بهتر از هرکس استفاده از کلیه ابزار قدرت آمریکا-نه تنها قدرت نظامی-را برای تضمین امنیت و آزادی می‌شناسید.
هم‌شهریان آمریکايی من، بی‌تردید و تزلزل می‌گویم که هیلاری کلینتون دقیقاً همان فرمانده کلی خواهد بود که آمریکا نیاز دارد.
می‌دانم، زیرا که با او خدمت کرده ام. به عنوان فرستاده ویژه ريیس‌جمهور در ائتلاف علیه داعش این را می‌دانم.
با او در مقام فرمانده کل قوا، آمریکا ارابه جهانی را هدایت خواهد کرد. ما در مقابل مستبدین خواهیم ایستاد و بر شیطان غلبه خواهیم کرد.
آمریکا بر داعش پیروز خواهد شد و از میهن حفاظت خواهد نمود.
آمریکا به تعهدات به امضاء رسیده خود پایبند خواهد بود. ما ناتو، یعنی پیمان آتلانتیک و هم‌پیمانان خود را در آسیای شرقی و در سطح جهان، که رسماً به آن‌ها قول دفاع داده ایم، رهبری خواهیم کرد و آن را تقویت خواهیم نمود.
هم‌شهریان آمریکايی من، ما از توسعه سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری خواهیم کرد و آن را از کشورها و گروه‌های خطرناک دور نگاه خواهیم داشت. نیروهای نظامی ما تقویت خواهند شد و ظریف‌ترین سلاح‌ها، ابزارهای نظامی و پشتیبانی مردم آمریکا در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
شما و نظامیان آمریکا کماکان بهترین نمونه برای آمریکا در اوج اقتدار خواهید بود.
پیشکسوتان ما از قدردانی ملت برخوردار خواهند بود و حق آن‌ها برای از خودگذشتگی‌هايی که به خاطر همه ما، برای این کشور بزرگ و برای صلح جهانی به خرج داده اند، تأمین خواهند شد.
ولی در عین‌حال نیز می‌دانم که با وجود او (هیلاری) روابط بین‌المللی ما به سطح معامله تجاری تنزل پیدا نخواهد کرد. می‌دانم که نیروهای نظامی ما به عنوان ابزار شکنجه و قتل و یا در فعالیت‌های غیرقانونی درگیر نخواهد گردید.
با وجود هیلاری کلینتون به عنوان فرمانده کل قوا ایالات متحده آمریکا کماکان نیروی متحول‌کننده ضروری برای جهان باقی خواهد ماند.
ما به هم‌پیمانان، دوستان و شرکای خود می‌گويیم: «خوب گوش کنید: ما در کنار شما هستیم، آمریکا شما را تنها نخواهد گذارد. به همه کسانی که علیه صلح و تمدن در نظم جهانی فعالیت می‌کنند، می‌گويیم: ما با شما به مقابله خواهیم پرداخت. و به دشمنان خود می‌گويیم: شما را آن‌طور که تنها آمریکا قادر است، تعقیب خواهیم کرد. شما را به هراس خواهیم افکند. و به داعش و دیگران می‌گويیم: ما بر شما پیروز خواهیم شد.»
خانم‌ها و آقایان، شهروندان آمریکايی من و پیشکسوتان-این لحظه‌ و موقعیتی است برای آینده ما و آینده جهان. باید آن را دریابیم و هیلاری کلینتون را به عنوان ريیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب کنیم.
متشکرم و رحمت خداوند بر شما و آمریکا.

برگرفته از سایت مجله هفته

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر