۱۳۹۶ شهریور ۲۴, جمعه

سامانه آنلاین برای خرید و فروش اعضای بدن در کشور

بله درست خوانده‌اید؛ سامانه آنلاینی برای خرید و فروش اعضای بدن در کشور دایر شده که از کلیه و کبد گرفته تا دیگر اعضای بدن را می‌توان در آن خرید و فروخت!
به گزارش «تابناک؛ به رغم آنکه کشورمان در زمره کشورهای جهان قرار دارد که در آن خرید و فروش اعضای بدن غیرقانونی ا‌ست، از چند دهه پیش تا کنون به شدت بازار این خرید و فروش در آن داغ بوده و هرگز واکنشی به دنبال نداشته است.

بازاری که بعید است آگهی های مربوط به آن را بر در و دیوار شهر ندیده باشید و در مراجعه به بیمارستان‌ها، به ویژه اطراف بیمارستان‌های دولتی در تهران و شهرهای بزرگ، تقاضای خرید یا فروش اعضایی مانند «کلیه» آزارتان نداده باشد.
آگهی هایی که بارها در گزارش های مختلف درباره شان نوشته شده، سرنوشت برخی از فروشندگان و خریداران در قاب تصاویر یا فیلم ها روایت شده، روایت تلخ نیازمندان به دریافت عضو و گه گاه، تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو برجسته شده اما نتوانسته بگوید که مگر فروش عضو در کشورمان غیرقانونی نیست؟

پرسشی کلیدی و اساسی که حکایت از قصورهای فراوانی دارد؛ چه قصور در مقوله آموزش و ترغیب مردم به اهدای عضو که با توجه به مسائل گوناگون (از جمله آمار بالای تصادفات جرحی)، کشورمان را نیازمندتر از دیگر کشورها به این امر نشان می‌دهد و چه کوتاهی در مقابله با بازار خرید و فروش اعضا.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر