۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

گزارشى از وضعیت منصور اروند، شهروند مهابادى محکوم به اعدام

منصور اروند شهروند مهابادى که حکم اعدام وى از سوى دیوان عالى کشور نقض شده بود، همچنان در زندان مهاباد در انتظار رسیدگى مجدد دادگاه و حکم نهایى به سر مى‌‌برد.
با گذشت چند ماه از لغو حکم اعدام، هنوز جلسه رسیدگى مجدد پرونده وى برگزار نشده است.
چندى پیش با تایید حکم اعدام وى از سوى دادگاه تجدید نظر ارومیه و انتقال وى به سلول انفرادى، احتمال اجراى حکم اعدام این زندانى قوت گرفت ولى با نقض حکم از سوى دیوان عالى کشور و انتقال به زندان مهاباد، امیدها براى کاهش حکم وى افزایش یافت.
منصور اروند در خردادماه سال ١٣٩٠ در منزل خود بازداشت شد و از سوى شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، با اتهامات محاربه با خدا و همکارى با احزاب کرد به اعدام محکوم شد.

منابع خبرى هرانا ضمن اعلام عدم رسیدگى مجدد پرونده وى، به دلیل ابتلا به عفونت کلیه و آسم، شرایط وى را در زندان مهاباد دشوار توصیف کرده اند.
پیش‌‌تر اخبارى مبنى بر تخفیف حکم اعدام منصور اروند به حبس ابد منتشر شده بود ولى یک کارشناس حقوقى هرانا در این باره گفت: دیوان عالى کشور صلاحیت کاهش احکام قضایى را ندارد و صرفا مى تواند با رسیدگى شکلى رأى صادره را تایید یا نقض کند و براى رسیدگى مجدد در اختیار شعبه دیگرى قرار دهد، اگرچه نقض حکم از سوى دیوان عالى کشور، به منزله وجود نقایصى در رسیدگى است که خودبخود احتمال تغییر حکم صادره را بالا مى‌‌برد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر