۱۳۹۳ شهریور ۲۵, سه‌شنبه

چهارسال بلاتکلیفی و انتظار یک زندانی برای حضور در دادگاه

یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان بیش از چهارسال است که همچنان بلاتکلیف و بصورت بازداشت موقت در انتظار دادرسی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود احمدی، ۳۹ ساله (متاهل و دارای دو فرزند)، در اواخر سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی شهر زاهدان به اتهام آدم ربایی بازداشت شد و مدت ۲ سال را در شرایط بد محیطی در بازداشتگاه موقت اداره اطلاعات آن شهر سپری کرد، وی در سال ۱۳۹۰ به بند ۸ زندان مرکزی زاهدان منتقل شد و از آن زمان در این محل به سر می‌برد.
آقای احمدی اکنون بیش از چهارسال است که در حالت بازداشت موقت و بلاتکلیف در انتظار رسیدگی به پرونده خود است، پرونده‌ای که همچنان در شعبه ۶ بازپرسی مفتوح و در انتظار رسیدگی است. وی در ۲۸ خردادماه سال جاری نامه‌ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران نوشت و از او برای حداقل دادگاهی شدن و پایان وضعیت بلاتکلیفی خود استمداد طلبید.

لازم به یادآوری است قرار بازداشت موقت تنها به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی، در موارد لزوم و جلوگیری از فرار یا پنهان شدن یا تبانی با دیگری، پس از تفهیم اتهام به وی صادر می‌شود، بازداشت موقت نمی‌تواند بدون محدودیت اعمال شود و لازم است محکمه در اسرع وقت در خصوص متهم به صدور حکم مبادرت نماید.