۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

ایمیل‌های منتشر شده کلینتون نشان داد: تلاش مستمر مقام‌های آمریکا برای سرنگونی رژیم معمر قذافی

بخشی از ایمیل‌های منتشر شده هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا نشان می‌دهد که مقام‌های آمریکایی برای سرنگونی دولت معمر قذافی در لیبی به طور مستمر تلاش می کرده اند.
به گزارش اسپاتنیک، ۲۹۶ ایمیل منتشر شده مربوط به هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا حاکی است که مقام های آمریکایی در طول زمان و به طور مستمر برای سرنگونی معمر قذافی تلاش کرده اند.
۲۷ مارس ۲۰۱۱ میلادی، سیدنی بلومنتال مشاور کلینتون گزارشی را در خصوص فعالیت های نیروی ویژه آمریکایی برای تضعیف معمر قذافی ارائه کرده است.

بلومنتال خطاب به کلینتون نوشته است: شبه نظامیان لیبی در حال دریافت کمک مستقیم و آموزش های نظامی از واحدهای مختلف نیروهای ویژه مصری هستند و در عین حال نظامیان ویژه فرانسوی و انگلیسی نیز در پایگاه های نظامی مصر در امتداد مرزهای لیبی، در حال فعالیت هستند.
وی در ادامه افزود: نظامیان در حال نظارت بر روند انتقال تسلیحات و تجهیزات به شبه نظامیان هستند.
البته بلومنتال تجربه و تخصصی در زمینه مسائل خاورمیانه نداشته ولی گزارش های زیادی در خصوص لیبی به کلینتون ارائه داده که شامل ارزیابی های اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل های سیاسی از اوضاع این کشور بوده است.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که بازنگری و بررسی ایمیل های کلینتون تا پایان امسال طول خواهد کشید و وزارت خارجه آمریکا از دادگاه خواسته است تا ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ میلادی برای انتشار بخشی از این ایمیل ها فرصت داشته باشد.
کلینتون نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی گفته است که از وزارت خارجه خواسته است تا ایمیل ها را هر چه سریعتر منتشر کند.
استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بوده موجب انتقادات شدیدی شده و نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی را با چالش هایی روبر کرده است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر