۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۸, جمعه

آخرین گزارش از ناآرامی‌های کردستان/ بازداشت‌ها در مهاباد استمرار دارد

در پی بروز درگیری در حرکات اعتراضی دیروز شهر مهاباد، تردد در جاده مواصلاتی بوکان به مهاباد از ساعت ٢١ روز پنجشنبه ممنوع شد.
از صبح امروز نیز بازداشت شهروندان مهابادی در سطح شهر و توسط نیروهای نظامی و امنیتی آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا از بوکان، شب گذشته از خروج تعدادی زیادی از ماشین‌هایی که قصد حرکت به سوی مهاباد را داشته‌اند، جلوگیری شده است. اما بنا به خبرهای ارسالی، این وضعیت از صبح امروز به حالت عادی خود بازگشته است.
این ممانعت توسط پلیس راه‌های این شهرستان و حضور نیروهای نظامی در دروازه خروجی بوکان به سوی مهاباد صورت گرفته بود. در حال حاضر نیز حضور نیروهای نظامی در دروازه‌های شهر مهاباد پر تعداد گزارش شده است.

آخرین خبرها از وضعیت شهر مهاباد
خبرنگار کُردپا علیرغم فضای شدید امنیتی در سطح شهر مهاباد و کمترین امکان جهت پیگیری و مخابره اخبار دقیق، آخرین گزارش‌ها را از وضعیت شهر مهاباد ارسال کرده است.
تا بامداد روز جمعه، تعداد زخمی شدگان اعتراضات روز گذشته در بیمارستان این شهر ٢٣ نفر اعلام شده است. وضعیت ٣ نفر از مصدومین وخیم گزارش شده و یکی از آنها به دلیل وضعیت ویژه به شهر ارومیه اعزام شده است.
یکی از شهروندان به خبرنگار کُردپا اعلام کرده بود که یک نفر از مصدوم شدگان بینایی خود را از دست داده است، اما این خبر به صورت دقیق توسط آژانس کُردپا تایید نمی‌گردد.
شاهدان عینی می‌گویند، تعداد زخمی شدگان بیشتر از تعداد اعلام شده است و شهروندان مصدوم به دلیل ترس از بازداشت توسط نهادهای نظامی و امنیتی به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.
بازداشت‌ها و وضعیت شهروندان مهاباد در مواجه با نهادهای امنیتی و نظامی
گزارشگران کُردپا از شهر مهاباد اعلام کرده‌اند که از اولین دقایق سپیده دم امروز، نیروهای نظامی و امنیتی به صورت هماهنگ شده، بازداشت شهروندان مهابادی را آغاز کرده‌اند.
تاکنون اسامی چند نفر از بازداشت شدگان شهر مهاباد به آژانس خبررسانی کُردپا رسیده است که در خبرهای آتی منتشر خواهد شد.
تعدادی از این بازدشت‌ها، در منازل شخصی بازداشت شدگان و با حمله نیروهای امنیتی و بدون در دست داشتن هیچ حکم قضایی صورت گرفته است.
بنا به گزارش‌های ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، آمار بازداشت شدگان پر تعداد اعلام شده است تا حدی که به وسیله اتوبوس به ارومیه منتقل می‌شوند. آژانس کُردپا تا کنون صحت دقیق بودن این میزان از بازداشت‌ها را تایید نمی‌کند، اما بازداشت چند نفر از بازداشت‌شدگان دقیق اعلام شده است.
همچنین تا کنون نیز، هیچ رسانه‌ی خبری معتبر به صورت رسمی اخبار مرتبط با بازداشت شهروندان مهابادی را منتشر نکرده است.
تا لحظه انتشار این خبر نیز، منابع مطلع از استمرار بازداشت پراکنده شهروندان مهابادی خبر می‌دهند.
وضعیت عمومی سطح شهر مهاباد
تا لحظه انتشار این گزارش، وضعیت عمومی سطح شهر مهاباد کاملا پادگانی گزارش شده است.
حضور نیروهای یگان ویژه و نظامی پر تعداد و از تجمع بیش از ٢ نفر شهروندان، علی‌الخصوص در مناطق مرکزی شهر مهاباد ممانعت می‌شود.
رویدادهای روز گذشته در مهاباد به صورت منطقه‌ای و جهانی مورد پوشش رسانه‌های مختلفی قرار گرفته است.

دقیق‌ترین خبرها در گزارش‌های آتی آژانس خبررسانی کُردپا منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر