۱۳۹۳ بهمن ۲۲, چهارشنبه

تقاضای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برای آزادی دو دختر دانشجو

بیش از صد تن از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه امیرکبیر در بیانیه‌ای خواستار آزادی دو دانشجوی دختر این دانشگاه شده‌اند. سها مرتضایی و زهرا خندان بیش از ۳ هفته است که به دلایل نامعلوم در بازداشت به سر می‌برند.
حدود ۱۴۰ نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) در واکنش به بازداشت زهرا خندان و سها مرتضایی، دو تن از دانشجویان دختر این دانشگاه بیانیه‌ای را منتشر کرده و خواستار آزادی این دو فعال دانشجویی شدند.

در این بیانیه که روز سه‌شنبه (۲۱ بهمن، ۱۰ فوریه) در برخی از سایت‌های داخلی منتشر شده، آمده است: «تا دیروز آنچه بر یاران دبستانی‌مان رفته بود احضارهای مداوم بود و محرومیت‌های دنباله‌دار و تهدید‌های همیشگی. امروز اما زندان هم اضافه شده است تا درکارنامه‌ی رنج و اندوهشان چیزی از قلم نیافتاده باشد.»
زهرا خندان و سها مرتضایی بیش از سه هفته است که دستگیر شده‌اند و احتمال می‌رود که بازداشت آن‌ها توسط مأموران اطلاعات سپاه صورت گرفته باشد.
نویسندگان این بیانیه هر نوع برخورد امنیتی را با "اصحاب فکر و اندیشه و آن‌هایی که جز رهایی و برابری انسان‌ها درد و دغدغه دیگری ندارند"، غیرقابل توجیه خوانده و محکوم کرده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند: «ما دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه پلی‌تکنیک ضمن اعلام حمایت از دو یار دبستانی‌مان زهرا خندان و سها مرتضایی و محکوم کردن دستگیری‌های خشن و امنیتی کردن فضای جامعه، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر و بازگشت آن‌ها به دانشگاه هستیم.»
زهرا خندان یکی از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه امیرکبیر و روزنامه‌نگار است. طبق گزارش‌ها وی پیش‌تر نیز از سوی حراست دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بوده است. خانم خندان روز ۲۹ دی‌ماه در منزل خود بازداشت شد.
به گزارش سایت "دانشجو نیوز" سها مرتضایی، دانشجوی دیگر دانشگاه امیرکبیر نیز روز ۲۹ دی‌ماه پس از یک بازداشت کوتاه‌مدت آزاد شده، اما روز بعد از آن پس از برگزاری دادگاهی مرتبط با حضور در مسابقات والیبال، مجددا بازداشت شده است. وی سابقه یک ترم محرومیت از تحصیل در این دانشگاه را دارد.
هنوز از دلیل بازداشت و محل نگهداری این دو فعال دانشجویی خبری در دست نیست.
در همین حال فرشته طوسی، دیگر فعال دانشجویی از دانشگاه علامه طباطبایی نیز در هفته‌های گذشته توسط مأموران امنیتی بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر